کد خبر : 7870
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
-

نامزدهای دموکرات به سیاست ترامپ علیه ایران تاختند

نامزدهای دموکرات به سیاست ترامپ علیه ایران تاختند
دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سیاست‌های تنش‌زای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده و بر جلوگیری از بروز جنگ تاکید کردند.

به گزارش سورپرس به نقل از نیویورک تایمز، «الیزابت وارن» و «برنی سندرز» در تماسی با کنفرانسی که به میزبانی گروه MoveOn و چند گروه چپگرا برگزار شد، بار دیگر مخالفت خود را با عملکرد ترامپ در قبال ایران ابراز کرده و خواستار پرهیز از جنگ‌افروزی شدند.

وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست گفت به نظر می‌رسد که پس از عقب‌نشینی ترامپ از تهدید نظامی «در حال حاضر، توقفی در خصومت‌ها ایجاد شده است.»

وی ضمن امیدواری نسبت به ادامه این وضعیت، انتقادهایش را از ترامپ از سر گرفت و اظهار داشت: بگذارید به صراحت بگویم. این بحرانی است که ترامپ آن را ایجاد کرده است. اولین کاری که رییس جمهوری ایالات متحده باید انجام بدهد این است که آمریکا را ایمن کند. اما اقدامات بی‌محابای این رییس جمهوری امنیت ما را کاهش داده است.
وارن در بخش دیگری از سخنانش گفت: این لحظه‌ای است که آمریکایی‌ها باید بگویند که ما یک جنگ دیگر در خاورمیانه نمی‌خواهیم، ما خواهان جنگ با ایران نیستیم. جنگ با ایران برای ما، منطقه و دنیا بد است.

برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت که از حزب دموکرات نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است، در این کنفرانس نسبت به تبعات سیاست‌های ترامپ هشدار داد و گفت: این وضعیتی بسیار خطرناک در تاریخ آمریکاست.

وی با بیان اینکه در مقام سناتور دروغ‌های زیادی درباره علل جنگ عراق شنید، افزود: درسی که از جنگ‌ها می‌آموزیم این است که به هر شیوه‌ای که می‌توانیم باید از بروز جنگ جلوگیری کنیم. چیزی که امروز از ترامپ می‌شنوم همان دروغ‌های قدیمی است.
سندرز با تاکید بر اینکه «هر کاری برای جلوگیری از بروز جنگ انجام می‌دهم» اظهار داشت: کشور ما نیازمندی‌های زیادی دارد. ما باید روی مسکن و آموزش سرمایه‌گذاری کنیم. ما نباید روی یک جنگ بی‌پایان دیگر سرمایه‌گذاری کنیم.

همه نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا در روزهای گذشته با اقدامات ترامپ در قبال ایران به شدت مخالفت کرده بودند. «جو بایدن» معاون سابق رییس جمهوری آمریکا از جمله این نامزدهاست که سه‌شنبه گفته بود ترامپ آمریکا را به «طرز خطرناکی به جنگ نزدیک کرده است.»

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در مورد قطعنامه‌ای در راستای محدود کردن اختیارات جنگی دولت ترامپ علیه ایران رای‌گیری می‌کند. همزمان قطعنامه‌ای در سنا ارایه شده که به دولت ترامپ هشدار می‌دهد که مجوز جنگ با ایران را ندارد.

ارتش آمریکا بامداد جمعه با دستور مستقیم ترامپ اقدام به حمله موشکی به خودروهای حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق و ۸ نفر دیگر از همراهانشان کرد که منجر به شهادت همه آنان شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در انتقام از ترور سردار سلیمانی در عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی» ده‌ها فروند موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.