کد خبر : 92061
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۰۸
-

کمالوندی اعلام کرد؛

موضوعات جاری ما و آژانس با روال عادی در حال پیگیری است

موضوعات جاری ما و آژانس با روال عادی در حال پیگیری است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: یکشنبه ۲۸ آذرماه فرآیند بررسی‌های فنی - امنیتی دوربین‌ها توسط ایران آغاز می‌شود.

به گزارش سورپرس، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگویی خبری گفت: ایران تعویض دوربین‌های آسیب‌دیده مجتمع تسای کرج را منوط به سه پیش‌شرط «انجام بررسی‌های قضایی-امنیتی در مورد ابعاد خرابکاری صورت گرفته»، «محکوم کردن این خرابکاری‌ها از سوی آژانس» و «بررسی فنی-امنیتی دوربین‌های جدید توسط ایران قبل از نصب» کرده بود.

وی افزود: اقدام داوطلبانه ایران در خصوص صدور مجوز تعویض این دوربین‌ها نه در قالب یک توافق جدید که پس از حصول این سه پیش‌شرط صورت گرفت و قرار است فردا یکشنبه ۲۸ آذرماه فرآیند بررسی‌های فنی-امنیتی دوربین‌ها توسط ایران آغاز شود.

«بهروز کمالوندی» گفت: گفتگو‌های ایران و آژانس بین مهندس اسلامی و رافائل گروسی ارتباطی به مذاکرات نداشت و بصورت عادی در قالب موضوعات جاری طرفین در حال انجام بود و لذا این ادعا که ما زیر فشار این اقدام را انجام داده‌ایم صحت ندارد.

وی افزود ما از ابتدا نگفته بودیم که اجازه تعویض و نصب دوربین‌ها را نمی‌دهیم، بلکه آن را منوط به آن سه پیش‌شرط کرده بودیم. سازمان انرژی اتمی به عنوان یک نهاد تخصصی و فنی تعاملات مستمری در چارچوب پادمان با آژانس دارد و این تعاملات نباید شکل سیاسی به خود بگیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در فضای رسانه‌ای و با هدف عملیات روانی رسانه‌های غربی و صهیونیستی خیلی تلاش می‌کنند که تعاملات ما با آژانس را سیاسی کنند و متاسفانه تمایلاتی نیز در آژانس در این خصوص وجود دارد.

اتفاقی که روز پنج‌شنبه در نشست خبری مدیرکل آژانس افتاد و او برای اولین‌بار یکی از دوربین‌ها را در مصاحبه خود به صورت کامل نشان داد به طور قطع متاثر از حساسیت‌های ما بود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.