کد خبر : 91778
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
-

«موج اول»؛ از دفاع نظامی تا دفاع بیولوژیک در یک قاب

«موج اول»؛ از دفاع نظامی تا دفاع بیولوژیک در یک قاب
همکاری نیرو‌های مسلح و امنیتی با کادر درمانی به وضوح در سریال موج اول به تصویر کشیده شده است. همیاری این دو گروه، یادآور روز‌های حماسه آفرین جنگ تحمیلی است، مبارزه‌ای که امروز به صورت بیولوژیک در جریان است.

گروه فرهنگی سورپرس _ علی عبدالصمدی؛  شیوع گسترده‌ی ویروس ناشناخته‌ی کرونا در کشور، بیماری‌ای با علائمی مشابه با آنفلوآنزا، تخصیص بیمارستان و درمانگاه‌های صحرایی به بیماران کرونایی، کیسه دوزی برخی از افراد از قبل کرونا، کارشکنی‌ها در کنار تعهد‌ها و جانفشانی‌هایی مثال زدنی در مقابله با ویروس جانکاه کرونا، ورود نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور به موضوع، همکاری کادر درمانی و نیرو‌های مسلح جهت مبارزه با کرونا و… همه و همه موضوعاتی هستند که در قالب سریال «موج اول» به کارگردانی سیدامیرسجاد حسینی بیان شده اند.

موج اول داستان پزشک متخصص کهنه کاری است که به دلیل فوت همسرش کنج عزلت گزیده است. پزشکی که در دوران پرافتخار دفاع مقدس چندین بیمارستان صحرایی را افتتاح کرده و بسیاری از بیمارانش را در همین بیمارستان‌های صحرایی نجات داده است.

«احمد جهان» به ندای دوست همرزم قدیمی‌اش «ابراهیم» علیرغم خلوت نشینی‌اش، پاسخ مثبت می‌دهد و برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی آستین بالا می‌زند. از سویی دیگر «حمیدی» سرپرستار بیمارستانی خصوصی است که با این وجود که آخرین ساعات خدمتش را می‌گذراند و در آستانه‌ی بازنشستگی است، اما هنوز از خدمت به خلق دست بر نمیدارد و خود را متعهد می‌داند. این درحالی است که «شاهمیری» به کرونا اعتقادی ندارد و زحمات حمیدی را تلاش بیهوده می‌انگارد.

همکاری کادر پزشکی و نیرو‌های امنیتی در مقابله با ویروس کرونا از نکات مثبت این سریال به شمار می‌رود. چنانچه در عالم واقعیت نیز همکاری نیرو‌های مسلح و امنیتی با کادر‌های پزشکی و درمانی در تخصیص بیمارستان‌های صحرایی به بیماران کرونایی باعث بهبود حال بسیاری از کسانی شد که با این بیماری درگیر شده بودند.

همکاری نیرو‌های مسلح و امنیتی با کادر درمانی به وضوح در این سریال به تصویر کشیده شده است. همیاری این دو گروه، یادآور روز‌های حماسه آفرین جنگ تحمیلی است. مبارزه‌ای که امروز به صورت بیولوژیک در جریان است.

از نکات قابل نقد در این سریال دوستی «احمد جهان» و «ابراهیم» است. بازیگرانی که برای این دو کاراکتر انتخاب شده اند فاصله‌ی سنی بسیاری با یکدیگر دارند. «مهدی فخیم زاده» از اساتید مسلم تئاتر، سینما و تلویزیون است که سابقه‌ی طولانی در هنر‌های دراماتیک دارد؛ در حالی که «محسن قصابیان» بازیگر و مجری شناخته شده‌ی دهه‌ی هفتاد تلویزیون است و به لحاظ سنی این دو بازیگر مکمل یکدیگر نیستند.

تیزر این سریال به نام «اپیدمی» روی آنتن رفت، ولی آغاز سریال با نام «موج اول» به بیننده عرضه شد. پخش سریال با نامی قبلیش، هر چند واژه‌ای بیگانه باشد مشکلی ایجاد نمی‌کرد. اگر قرار بود سریال با نامی فارسی روانه‌ی پخش شود پیش از پخش تیزر باید شبکه اقدامات لازم را عملی می‌ساخت.

به صورت کلی، ساخت سریال درباره‌ی مساله‌ی کرونا که هنوز هم بسیاری از افراد را در کشور و جهان درگیر خود ساخته، بسیار شایسته است.

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.