کد خبر : 10687
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
-

«مقاومت»کمر آمریکا را خواهد شکست/ «معامله قرن» توطئه و خیانت بود

«مقاومت»کمر آمریکا را خواهد شکست/ «معامله قرن» توطئه و خیانت بود

موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه شکستن ابهت آمریکا کار کمی نیست، اظهار داشت: بسیاری از کشور‌های اروپایی در مقابل آمریکا، ذلیل، خوار، کوچک و نوکر شده‌اند و ایران قدرتی بود که در مقابل آمریکا ایستاد.

به گزارش گروه سیاسی سورپرس، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: نباید زحمات امام خمینی (ره) به هدر برود؛ تلاش‌های ایشان را ارج بنهیم و این خود عمده‌ترین تقوا است.

وی با بیان اینکه امام (ره) در زمانی قیام کرد که وضع کشور بسیار بد بود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا مشاور خود را به ایران فرستاده بود و می‌گفت هرچه او می‌گوید باید بپذیرید از این رو وی دستور می‌داد و شاه بدبخت هم اجرا می‌کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: امام (ره) وقتی به میدان آمد تاکید می‌کرد که خدا با ما است و ایستادگی و مقاومت کرد و پیروز شد از این رو مطمئن باشید که مقاومت کمر آمریکا را خواهد شکست.

آیت الله موحدی کرمانی متذکر شد: یادمان باشد که مردم از شاه می‌ترسیدند، جرأت حرف زدن نداشتند، ذلیل، خوار و بدبخت بودند که امام (ره) آمد و آنان را بیدار کرد و باعث شد که در مقابل جنایت‌های آمریکا قیام کنند.

وی ادامه داد: مردم دنبال امام (ره) به راه افتادند، شهید دادند و زندان رفتند، اما ایستادند و در مقابل فشار‌های اقتصادی هم ایستادگی کردند و در نتیجه خداوند، شاه را به زباله‌دان تاریخ انداخت؛ همانطور که پدرش را هم به جزیره «موریس» انداخت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه ما باید راه مقاومت و پیروی از مقام معظم رهبری را ادامه دهیم، تصریح کرد: رمز عزت ما ولایت است و باید آن را باور داشته باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: دقت کنید که امام بزرگوار و رهبر عزیزمان چگونه بینی آمریکا را در هر مقطعی به خاک می‌مالیدند و ابهت آنان را شکستند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه، دو ایام‌الله شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و سپس شکست ابهت آمریکا با موشک‌هایی که به پایگاه‌های نظامی آنان زده شد، باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شکستن ابهت آمریکا کار کمی نیست، اظهار داشت: بسیاری از کشور‌های اروپایی در مقابل آمریکا، ذلیل، خوار، کوچک و نوکر شده‌اند و ایران قدرتی بود که در مقابل آمریکا ایستاد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به توطئه جدید آمریکا موسوم به طرح «معامله قرن»، گفت: قطعاً باز هم بینی آمریکا به خاک مالیده می‌شود، شکست می‌خورد، ذلیل و خوار می‌شود و از این طرحی که ارائه داده، خارج می‌شود.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: آمریکا نام این طرح را طرح «معامله قرن» گذاشته درحالی‌که بهتر است نام آن را «رسوایی»، «خیانت» و «ذلت قرن» بگذارد چرا که طرف این معامله کیست؟ جنایتکارانی، چون آمریکا، اسرائیل و چند کشور عربی خودفروخته و ذلیل‌شده در مقابل آمریکا نشسته و این تصمیم را گرفته‌اید که لعنت خدا بر آنان و تصمیمی که گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه فریاد همه آزاده‌های دنیا علیه این طرح بلند است، تصریح کرد: بسیاری از آزادگان فریاد زدند که «این چه طرح خطرناکی است؟» محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین می‌گوید که «این‌ها قدس را فروختند» درحالی‌که قدس فروختنی نیست. ملت فلسطین حتماً این طرح را رد خواهد کرد و برای پایان دادن به اشغالگری، مبارزه جدی و دائمی خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه نقشه‌های کشورهایی، چون آمریکا رو به زوال است، گفت: ما با وحدت و حمایت از آزادگان جهان، توطئه و اشغالگری‌ها را خنثی می‌کنیم چرا که ما تروریسم نیستیم بلکه اهل مبارزه با تروریسم هستیم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان می‌گوید که «معامله قرن گام بسیار خطرناکی است که پیامد‌های بسیار بدی برای آینده منطقه و ملت‌های آن خواهد داشت»، افزود: این معامله ننگ حاصل تبانی و خیانت شماری از افراد و سازمان‌های عربی است.

وی بیان کرد: دولت شیطانی آمریکا پس از ۱۰ سال حمایت از دشمن اشغالگر و قتل‌عام‌ها و تجاوز‌های آنان، امروز تلاش خود را به از بین بردن حقوق ملت فلسطین معطوف کرده است، اما آنان باید بدانند که هیچ توطئه، معامله و خیانتی نمی‌تواند حقوق فلسطینی‌ها در اراضی خودشان را پایمال کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دفتر آیت‌الله سیستانی می‌گوید که «این طرح محکوم است و احساسات صد‌ها میلیون عرب و مسلمان را جریحه‌دار کرده است».

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید که «این طرح یک کابوس برای منطقه است و قدم گذاشتن به سوی یک فاجعه است». این طرح را آمریکا به رژیم صهیونیستی اعطا کرده است و خواستار کنار گذاشتن سلاح مقاومت شده‌اند و می‌گویند «جبهه مقاومت نباید سلاح داشته باشد و آنان نتوانند از خودشان دفاع کنند».

وی بیان کرد: وزیر امور خارجه قطر می‌گوید که «صلح بدون دفاع از حقوق فلسطینی‌ها قابل دستیابی نیست». بسیاری از افراد دیگر هم درباره رسوایی و خیانت قرن مطالب مهمی را مطرح و آن را محکوم کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آمریکا! هر روز ننگ جدید و جنایت نویی مرتکب می‌شوید، اما یقیناً این آرزو را به گور خواهید برد چرا که مشت‌های گره‌کرده آزادیخواهان جهان متوجه شماست و همه فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

ادامه دارد…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.