کد خبر : 69015
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
-

افزایش مصرف برق استان خوزستان

افزایش مصرف برق استان خوزستان
پیک مصرف برق فروردین ماه سال جاری نسبت به پیک بار سال قبل، ۳۲ درصد افزایش داشته و انرژی مصرفی در استان رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرده است.
به گزارش سورپرس، مدیر بازار برق شرکت برق منطقه­‌ای خوزستان  با اشاره به میزان تولید و مصرف برق در فروردین ماه ۱۴۰۰ اظهار داشت: ماه گذشته در خوزستان ۲ هزار و ۳۱۲ گیگاوات ساعت برق تولید شده که از این میزان، ۱۹ درصد سهم نیروگاه‌های برقابی، ۷۸.۵ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۲.۵ درصد سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده از کل انرژی تولیدی بوده است، در حالی که در فروردین سال گذشته ۲هزارو ۹۹۶ گیگاوات برق در استان تولیدشد یعنی در مقایسه، ۲۳ درصد کاهش تولید برق در فروردین داشتیم.

فرامرز شادفر افزود: از میزان برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۵۵ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی «زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر» و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی «نیروگاه رامین و ماهشهر» تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: پیک مصرف فروردین ماه امسال پنج هزار و ۳۴۵ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است، انرژی مصرفی نیز در همین بازه زمانی برابر با ۲ هزار و ۳۲۱ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۲۹ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه­‌ای خوزستان تاکید کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی در فروردین ماه سال جاری، مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت «۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۲ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰» به سایر ساعات شبانه روز توسط همه مصرف کنندگان اجتناب ناپذیر است. خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.