کد خبر : 126728
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
-

معلولین در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند

معلولین در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند
طبق قراردادی که بین بیمه سلامت و سازمان بهزیستی منعقد شده، بهزیستی موظف است تمام معلولین تحت پوشش خود را به ما معرفی کند و در سامانه بیمه سلامت بسته به نوع بیماری یا نوع معلولیت آنها نشان دار شوند.

به گزارش سورپرس، علیرضا اصغر زاده، سرپرست اداره کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در گفتگویی خبری اظهار کرد: دولت در راستای خدمت رسانی به مردم به خصوص افراد بی بضاعت و کم بضاعت در تلاش است.

وی با اشاره به اینکه همه سعی و تلاش بر این است که کار مناسبی در زمینه کمک به افراد بی بضاعت انجام شود گفت: خدمات رسانی به معلولین تحت پوشش بهزیستی در دستور کار ما قرار دارد.

اصغر زاده اذعان داشت: طبق قراردادی که بین بیمه سلامت و سازمان بهزیستی منعقد شده، بهزیستی موظف است تمام معلولین تحت پوشش خود را به ما معرفی کند و در سامانه بیمه سلامت بسته به نوع بیماری یا نوع معلولیت آنها نشان دار شوند.

وی ادامه داد: افراد معلول تحت پوشش بهزیستی که نشان دار شده باشند می‌توانند از خدمات بیمه سلامت از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و … بهره ببرند.

اصغر زاده یادآور شد: معلولین می‌توانند از تمامی مراکز چه دولتی و چه خصوصی استفاده کنند و ۷۰ درصد هزینه آنها را بیمه سلامت تأمین و ما بقی هزینه را نیز بهزیستی پرداخت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمار بالاتر از ۱۳ هزار نفر معلول توانبخشی و بیمار تحت پوشش بهزیستی داریم که ما آنها را کاملاً تحت پوشش بیمه سلامت نیز قرار داده‌ایم.

اصغر زاده بیان داشت: خدمات رسانی بیمه سلامت و بهزیستی به افرادی با اختلالات روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار، جسمی و حرکتی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: جلسات متعدد با مراکز توانبخشی که زیر نظر بهزیستی هستند انجام داده‌ایم و اینها را دعوت و توجیه کرده‌ایم که افرادی که نشان دار هستند و دارای معلولیت جسمی، ذهنی و حرکتی می‌باشند می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و طبق تعرفه هزینه‌ها را پرداخت کنند.

اصغر زاده افزود: همچنین معلولین تحت پوشش بهزیستی می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی‌ها با تعرفه مشخص شده برای آنها استفاده کنند.

منبع: مهر
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.