کد خبر : 77456
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
-

مشکلات اشتغال معلولان در استان زنجان

مشکلات اشتغال معلولان در استان زنجان
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: معلولان برای اینکه بتوانند در زندگی مستقل باشند نیاز به اشتغال دارند که با توجه به سهمیه قانونی در جذب استخدام ها تا کنون این سهمیه ها صددرصد محقق نشده است.

به گزارش سورپرس، محمد محمدی، مدیر کل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: در قانون جذب ادارات تأکید شده است که تمام سازمان‌های دولتی باید ۳ درصد سهمیه استخدامی معلولان را لحاظ کنند و در صورت پذیرش نکردن، سهمیه آن سازمان و نهاد دولتی حذف می‌شود و در حال حاضر حدود ۳۰ کارمند دارای معلولیت در بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند و که تا حدودی موفقیت آمیز بوده است اما به کسب سهمیه صددرصدی نرسیده ایم.

وی با اشاره به برنامه ریزی هر ساله برای اشتغال معلولان می افزاید: سال گذشته برای اشتغال ۴۶۹ نفر در زنجان برنامه ریزی کرده بودیم که همه نفرات با توجه به شرایط در بخش های اداری، خصوصی و خوداشتغالی مشغول به کار شده اند.

محمدی عملکرد مراکز مثبت زندگی را برای اشتغالزایی معلولان رضایت بخش عنوان می کنند و با توجه به شناسایی و دعوت به کار معلولان تعدادی مشغول به کار شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان عنوان می کند: در این میان مشکلات بیشتر بر دوش بانوان معلول است چرا که با توجه به فرهنگ جامعه تعداد قابل توجهی از آنها تحصیلات و آموزش های حرفه ای محروم هستند و برای اشتغال دچار مشکل می شوند.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.