کد خبر : 90339
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
-

چرا مرگ و میر بین ورزشکاران مبتلا به کرونا بالاست؟

چرا مرگ و میر بین ورزشکاران مبتلا به کرونا بالاست؟
طی دو سال گذشته بسیاری از ورزشکاران در گوشه و کنار دنیا قربانی کرونا شدند.

به گزارش سورپرس؛ میوکاردیت معمولاً به دلیل عفونت باکتریایی یا ویروسی ظاهر شده و می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم، تغییر در توانایی قلب برای پمپاژ خون و مشکلات عضله های قلب شود. متاسفانه آمارها نشان می دهد میوکاردیت با تقریباً بیست درصد از مرگ های ناگهانی در بین ورزشکاران جوان ارتباط دارد.

به همین دلیل محققان به بررسی میزان میوکاردیت در میان دانشجویان ورزشکار در حال بهبودی از عفونت کرونا پرداختند. خوشبختانه در حال حاضر و بر اساس قوانین بین المللی، همه ورزشکارانی که پس از مبارزه با کرونا بهبود می یابند، باید قبل از بازگشت به زمین بازی، یک سری آزمایشات قلبی انجام دهند. این قانون فرصت منحصر به فردی را برای تیم تحقیقاتی فراهم کرد تا از نتایج عوارض قلبی در میان ورزشکاران جوانی که از ویروس کرونا بهبود می یابند، مطلع شوند.

طی این پژوهش در مجموع ۱۵۹۷ آزمایش ام آر آی قلب جمع آوری شده در ۱۳ دانشکده تجزیه و تحلیل شده و علاوه بر ام آر آی قلب، هر دانشجوی ورزشکار یک چک آپ کامل از آزمایشات قلبی عروقی اضافی از جمله اکوکاردیوگرام، نوار قلب و آزمایش خون را نیز انجام داد. به گزارش سیناپرس، محققان همچنین به تاریخچه پزشکی کامل تمامی این افراد دسترسی داشتند.

از میان کل نمونه ها، ۳۷ ورزشکار (۳/۲%) مبتلا به میوکاردیت تشخیص داده شدند. در حالی که این درصد تا حد زیادی با میزان میوکاردیت در جمعیت عمومی مطابقت دارد، محققان می گویند که آنها نگران این هستند که تعداد دانشجویان ورزشکار هیچ اطلاعی در مورد وضعیت خود نداشتند. از بین این ۳۷ دانشجو، ۲۰ نفر (۵۴%) مطلقاً هیچ علامت ظاهری یا ناهنجاری آزمایشی را که معمولاً در موارد میوکاردیت غیر مرتبط با کووید دیده می شود، نشان نداده و برای این ورزشکاران، تنها راه تشخیص بیماریشان، انجام ام آر آی قلب بود

پروفسور ژان جودی، رادیولوژیست و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند در بالتیمور، که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را بر عهده داشت، در این رابطه توضیح می ‌دهد که آزمایش بیماران برای علائم بالینی میوکاردیت تنها درصد کمی از بیماران مبتلا به التهاب میوکارد را شناسایی کرد. در این میان مساله اصلی وجود التهاب مداوم و یا اسکار میوکارد است. هر یک از این موارد می تواند پایه ای اساسی برای آسیب اضافی و افزایش خطر آریتمی قلبی در بین ورزشکاران مبتلا به کرونا باشد.

این آسیب چقدر طول می کشد؟
دکتر جودی در این رابطه می گوید: ما هنوز از اثرات بلندمدت این مشکل، اطلاعی نداریم. برخی از ورزشکاران مشکلاتی داشتند که در عرض یک ماه برطرف شد اما ما ورزشکارانی را نیز داریم که در نتیجه ابتلا به کرونا و آسیب ‌دیدگی قلبی، ناهنجاری‌ های اساسی را نشان دادند.

گفتنی است مشکلات مزمن متعددی در مورد کرونا وجود دارد که ما باید بیشتر در مورد آنها بدانیم و در این میان آزمایش بیماران برای کشف علائم بالینی میوکاردیت تنها درصد کمی از بیماران مبتلا به التهاب میوکارد را شناسایی کرد در حالی که بر اساس نتایج انجام ام آر آی قلب ، پژوهشگران دریافتند ورزشکاران ۷٫۴ برابر سایرین به عوارض قلبی ناشی از کرونا دچار می شوند.

به باور محققان، این موضوع نیازمند توجه بیشتر پزشکان و مقامات ورزشی بوده و ورزشکارانی که به کرونا مبتلا شده اند باید بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشند.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.