کد خبر : 6799
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
-

مردم آذربایجان از عشقشان به سردار دل‌ها می‌گویند

مردم آذربایجان از عشقشان به سردار دل‌ها می‌گویند

اولین ساعات روز جمعه، ۱۳ دی ماه بود که انتشار خبری مبنی بر شهادت سردار قاسم سلیمانی، مردم ایران را بهت زده و شوکه کرد.

به گزارش سورپرس ، هنوز برخی خبر شهادت سردار سلیمانی را باور نکرده و به تکذیب این خبراز سوی مقامات، امیدوار بودند ولی خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار سپاه اسلام که بامداد امروز مورد حمله بالگردهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد قرار گرفته بود، از سوی مسئولان تایید شد و سپاه پاسداران نیز از همان ساعات اولیه، به طور رسمی طی اطلاعیه‌ای خبر شهادت سردار و همراهانش را در این حمله اعلام کرد.

امروز ملت ایران در غم از دست دادن سردار شجاع دل، داغدار است، سرداری که همواره در آرزوی شهادت بود و بی توجه به تمامی تهدیدات دشمنان در میدان مبارزه با اشرار عالم، با اقتدار حضور داشت و با شکست ناپذیری حتی قلب‌های فراوانی را در فراسوی مرزهای ایران فتح کرده بود.

قطعا زبان از بیان شجاعت‌ها و ایثارگری‌های سردار دل‌ها قاصر است، شهید سردار سلیمانی تنها شهید ایرانی‌ها نیست بلکه امروز جهان اسلام در سوگ و فراق این سردار بزرگ و گران قدر به عزا نشسته‌اند، گویی عزیزترین و نزدیک‌ترین شخص زندگی خود را از دست داده‌اند، از امروز همه امت اسلام برای خون‌ خواهی خون شهدا به پا خواهند خواست.

مردم آذربایجان جانباز و همیشه در صحنه، امروز پس از اقامه‌ی نماز جمعه، انزجار و خشم خود را با شرکت در راهپیمایی نشان داده و آمریکای مزدور و نوکرانش را در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی محکوم کردند.

مردم در این راهپیمایی، با سردادن شعارهای” مرگ بر آمریکا”،” مرگ بر اسرائیل”، “رزمندگان اسلام انتقام انتقام”؛ “فرمانده دلاور راهت ادامه دارد”،” مرگ بر صهیونیسم” سپاهی دلاور، انتقام انتقام” و “ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای” این جنایت را محکوم کردند.

خانم حمیدی یکی از بانوانی است که در حاشیه‌ی راهپیمایی این اقدام تروریستی آمریکا را به شدت محکوم کرده و می‌گوید: از شنیدن خبر شهادت شهید سردار سلیمانی که مالک اشتر زمان بود، بسیار متاثر شدیم قطعا این اقدام آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: نمی‌توان گفت با انهدام دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق می‌توان پاسخ ترور سردار قاسم سلیمانی را می‌دهیم، به قول سردار نقدی، آمریکا باید از الان تابوت‌های خود را آماده کند تا جواب کوبنده به عاملان شهادت تنها مرد سیاسی که اهل پشت میز نشستن نبود را دریافت کند.

وی بیان کرد: بنده به عنوان جوان اواخر دهه‌ی شصتی که هیچ تصویری از جنگ و دوران دفاع مقدس نداشته‌ام، توانستم راه حق و بصیرت را از سردار سلیمانی بیاموزم و معتقدم بصیرت بزرگ‌ترین درسی است که سردار سلیمانی آن را در اختیار جوانان جامعه امروزی قرار داده است.

خانم نریمانی یکی دیگر از بانوان حاضر در راهپیمایی است که با چشمان اشک آلود عکس سردار سلیمانی را در دست گرفته و می‌گوید: آمریکا تصور نکند با به شهادت رساندن بزرگانی مانند سردار سلیمانی می‌تواند ما را شکست دهد بلکه با شهادت این عزیز، نیرو، اقتدار و قدرت ما بیش از گذشته می‌شود.

وی با گریه ادامه می‌دهد: زمان شنیدن خبر شهادت سردار، احساس کردم عزیزترین کسم را از دست داده‌ام و از صبح در فراق و سوگ از دست دادن سردار عزیزمان اشک می‌ریزم، از جوانان انتظار داریم راه سردار سلیمانی را ادامه داده و با شجاعت و اقتدار، پرچم امام حسین را همواره برافراشته نگه دارند.

وی زنده نگه داشتن یاد شهدا و برافراشته نگه داشتن پرچم سیدالشهدا را از اهداف و نیت اصلی شهید سردار سلیمانی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: شهیدان ما در راه دین و اسلام از جان و خون خود گذشتند، اکنون حفظ و تقویت ایمان و تداوم راه این عزیزان بر عهده‌ی جوانان غیور کشور است.

آقای ابراهیمی یکی دیگر از حاضران در راهپیمایی، با بیان این‌که قطعا شهادت سردار قاسم سلیمانی برای حفظ و پیروزی اسلام بود، می‌گوید: زنده نگه داشتن اسلام و یاد و خاطره‌ی شهدا از اهداف اصلی شهید سردار قاسم سلیمانی بود، مردم وظیفه دارند راه این سردار بزرگ را ادامه داده و در زنده نگه داشتن اسلام تلاش کنند.

وی با بیان این‌که اسلام همواره پیروز بوده و دشمنان همواره از آن واهمه دارند، ادامه می‌دهد: دشمنان از راه، آرمان و اهداف سردار سلیمانی می‌ترسیدند و به همین دلیل نیز ایشان را به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر این‌که ملت ایران همواره پشتیبان رهبر انقلاب بوده و گوش به فرمان ایشان هستند، بیان می‌کند: سردار سلیمانی به مقام والای شهادت نائل شدند ولی همواره راه، هدف و آرمان ایشان پابرجاست و سربازان اسلام همواره راه چنین شهیدان والا مقامی را با اقتدار ادامه خواهند داد.

خانم عبادی، با بیان این‌که دشمنان به دلیل ترس از قدرت و شجاعت و اقتدار سردار سلیمانی، ایشان را به شهادت رساندند، می‌گوید: سردار سلیمانی امنیت را در منطقه ایجاد کرده بود به طوری که دشمنان ازشنیدن نام ایشان، لرزه بر اندامشان می‌افتاد.

وی با بیان این‌که سردار سلیمانی اسوه‌ی مقاومت در جهان بود، ادامه می‌دهد: مردم و مسئولان باید در چنین شرایطی آگاه بوده و با بصیرت خود راه شهدا را ادامه دهند.

وی بیان می‌کند: شهید سردار قاسم سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام علمدار حق بود، با توجه به این‌که سردار سلیمانی اسوه‌ی مقاومت است، طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری به راحتی از این موضوع عبور نخواهیم کرد و قطعا انتقام سختی از دشمنان خواهیم گرفت.

عبادی با بیان این‌که شهادت سردار سلیمانی قطعا نشان از ترس دشمنان بود، گفت: دشمنان تصور نکنند که با شهادت سردار سلیمانی ما از اهداف خود دست برمی‌داریم بلکه سردار سلیمان‌های دیگر این راه را ادامه خواهند داد.

آری شهادت، هنر مردان خداست؛ شاید دیگر کسی عین حاج قاسم، سردار دل‌ها نباشد ولی هنوز هم حاج قاسم‌های زیادی در ایران وجود دارد که به پیمان خود با شهدا پایبند بوده و در راه حق از جان خود خواهند گذشت.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.