کد خبر : 141381
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
-

با حضور رئیس‌جمهور؛

مراسم تشییع پیکر شهدای انفجار تروریستی‌ کرمان برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهدای انفجار تروریستی‌ کرمان برگزار شد
مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان در مصلای بزرگ امام علی علیه‌السلام شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس، مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان امروز (جمعه) با حضور حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در مصلای بزرگ امام علی علیه‌السلام شهر کرمان برگزار شد.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان آغاز شد

با توجه به لغو مراسم تشییع شهدای انفجار تروریستی کرمان و برگزاری مراسم در مصلای کرمان، مردم در حال ورود به این مکان برای شرکت در مراسم تشییع و عزاداری هستند.

مردم کرمان در این مراسم، «فریاد مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر می‌دهند.

پیکر شهدا به مرور به گلزار منتقل شده و خاکسپاری فقط با حضور خانواده‌ها انجام خواهد شد؛ لذا گفته شده است که مردم به هیچ وجه در گلزار شهدا حضور نیابند.

رئیسی در این مراسم گفت: این ین مجلس، مجلس بسیار محترمی در محضر مقدس شهیدان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران است و در کنار قدم‌های مجروح و آسب دیده از ظلم دشمنان و عداوت اعدا و شرارت اشرار هستیم.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان مردمی با بصیرت، انقلابی، در صحنه و مردمی که در عرصه‌های مختلف هستند که به خوبی در آزمون‌ها درخشیدند، افزود: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی افتخاری است که نه فقط برای کرمانی‌ها، بلکه برای ایران عزیز ما و برای همه امت اسلامی است، اما چرا حقد و کینه دشمنان نسبت به سردار سلیمانی تا این حد است؟ نسبت به عکس او چرا؟ نسبت به مزار او چرا؟ نسبت به زائر او چرا؟

رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا دشمنان نسبت به زائر، عکس، تصویر و … حاج قاسم این همه کینه دارند، گفت: دشمن می‌خواست بعد از شکل‌گیری اسرائیل و ۷۵ سال ظلم، کار دیگری را آغاز کند. اسرائیل سرزمینی است که به عنوان دفاع از یهود شکل گرفت. دشمن می‌خواست در عراق و سوریه داعش را با عنوان خلافت اسلامی حاکم کند.

رئیسی با بیان اینکه امروز صدمین روز استقامت مردم فلسطین است، افزود: نیروی مقاومتی که قدرت هوایی و دریایی ندارد و قدرت کوچ زمینی دارد، اسرائیل در برابر این نیرو مستاصل شده است. همین امروز فلسطین پیروز میدان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاج قاسم داعش را در منطقه نابود کرد و امنیت را در منطقه برقرار کرد، تصریح کرد: نقشه آمریکایی برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم نقش بر آب شد و حاج قاسم زیر می‌زد؛ لذا آمریکا از زائران او کینه به دل دارند.

تشییع پیکر شهدای انفجار تروریستی‌ کرمان/ کرمانی‌ها خواستار انتقام سخت از تروریست‌ها بودند

وی با بیان اینکه حاج قاسم تولید قدرت کرد، گفت: مردم همیشه صحنه ایران اسلامی مهمترین مولفه قدرت در ایران اسلامی محسوب می‌شوند؛ دشمن قدرت ایران دیده و تجربه کرده است؛ در این قضایا به مردم اطمینان می‌دهم و یقین بدانید ابتکار عمل در دست نیرو‌های مسلح ماست و زمان و مکان را نیرو‌های مسلح ما تعیین خواهند کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه این شهادت‌ها قدرت عظیم برای پشتوانه نظام و امتحان، ابتلا و مسئولیت مسئولان را بیشتر کرده است، تصریح کرد: دشمن ما امروز مستاصل است و به دلیل استیصال خود مردم بی‌گناه را می‌کشد اما پایان طوفان‌الاقصی پایان رژیم صهیونیستی است؛ این وعده الهی است حق پیروز و باطل نابود است.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم گفت: در طول دهه گذشته حوادث سختی بر کرمان گذشته است؛ در همه این ماجرا‌ها شاهد استقامت، نجابت، مظلومیت مردم کرمان بوده ایم و شکوه صبر، عظمت نجابت، ایمان را و امواج بلند مهربانی و وفاداری و فداکاری را در سیمای مردم کرمان به خوبی دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه کرمان دیار شهادت و مشهد شهیدان است، افزود: در مراسم سالگرد حاج قاسم شاهد عروج ۸۵ شهید دیگر هستیم و این شهیدان نزد خداوند روزیخوار هستند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردم ایران امروز همه عزادار هستند، بار دیگر در پاسخ به درخواست مردم برای انتقام گفت: انتقام از همه شهیدانمان گرفته خواهد شد.

سلامی با تاکید بر اینکه نبرد بین اسلام و کفر یک حقیقت انکارناپذیر است، تصریح کرد: این شهادت‌ها پاسخ تمام شکست‌هایی است که به بدنه استکبار وارد کرده‌ایم و طی سال‌های گذشته با قدرت انتقام‌هایی گرفته‌ایم.

تشییع پیکر شهدای انفجار تروریستی‌ کرمان/ کرمانی‌ها خواستار انتقام سخت از تروریست‌ها بودند

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته با آمریکا در یک نبرد بوده ایم، گفت: در تمام این نبردها از ایران شکست خورده‌اند؛ در عراق شکست خوردند، حاج قاسم آمریکا را از سیطره عراق کوتاه کرد و نظامیان آن‌ها دیگر جایی در عراق ندارند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان به ویژه آمریکا، یمن، لبنان و … دنبال سقوط این کشورها بودند،‌ گفت: تقریبا آمریکا منطقه را خالی کرده‌اند و هیچ مقام آمریکایی در هیچ بلاد اسلامی نمی‌توانند، پا بگذارند و هیچ نقطه امنی برای آن‌ها وجود ندارد و تسلط بر مسلمانان غیر ممکن شده است.

وی گفت: امروز فسطین قهرمان در مقابل اسرائیلی‌ها ایستاده است و این رژیم منحوس در مرز نابودی قرار گرفته است و هر روز ۲۰ صهیونیست به دست فلسطینان به هلاکت می‌رسند.

سلامی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها دیگر امیدی به زندگی در سرزمین‌های اشغالی ندارند، تصریح کرد: به زودی پیروزی فلسطینی‌ها را جشن خواهیم گرفت.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به اینکه انتقام این شهیدان قبل از شهادت از دشمن گرفته شده است، ادامه داد: ما با یک آرایش و زنجیره به هم پیوسته با شیاطین بزرگ و کوچک عالم در نبرد هستیم؛ نبرد بین اسلام و کفر یک حقیقت انکار ناپذیر در صفحه امت اسلام و ایران است و این شهادت‌ها پژواک شکست‌های سختی است که طی این سال‌ها بر پیکره دشمن وارد شده است.

وی خطاب به دشمنان گفت: فکر نکنید که امت اسلام دست بسته بودند و خدا دست‌های ما را به روی دشمن باز کرده است؛ با قدرتی به نام آمریکا در طول چند دهه اخیر در نبرد واقعی بودیم اما در تمام این نبردها آنها را با شکست‌های خفت بار بدرقه کرده‌ایم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ببینید چه بر سر آنها آمده است، افزود: ۱۳۵ هزار نیروی نظامی را در عراق آورده بودند، شکست خوردند و حاج قاسم آمریکا را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت و عراق از شر سلطه آمریکا نجات یافت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از شکست خوردگان این سیاست است؛ آنها در افغانستان هم شکست خوردند، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواستند در لبنان حزب‌الله را از صفحه سیاسی ساقط کنند، اما امروز همگان قدرت آن را می‌بینند.

سلامی با بیان اینکه آن‌ها می‌خواستند نظام سوریه را فرو‌بپاشند، اما سوریه ماند و آمریکا رفت، ادامه داد: ما را تحریم کردند تا ملت ایران را فلج کنند، اما تحریم آنها شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه امروز آنها خلیج فارس و منطقه را تقریباً تخلیه کردند و هیچ مقام آمریکایی نمی‌تواند در هیچ بلاد اسلامی پا بگذارد در حالی که قبلاً برای آنها فرش قرمز پهن می‌شد، افزود: امروز تسلط بر مسلمانان غیرممکن شده و آنها راهبردی‌ترین منطقه جهان را از دست دادند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی که سیاست نیل تا فرات را در سر داشت و می‌خواستند یک ملت را دفن کنند امروز شاهد هستیم که ملت قهرمان فلسطین به برکت شهادت قهرمان نامدار اسلام و همه مبارزان فلسطینی چگونه در مرز بقا قرار گرفته است، گفت: طوفان الاقصی شکست پذیری این رژیم جعلی را به زیبایی نشان داد.

وی با اشاره به اینکه تانک‌ها زده می‌شود و روزانه تعدادی زیادی از آنها کشته می‌شوند و دیگر جای امنی در آن سرزمین برای اسرائیل نیست، ادامه داد: داعش محصول سیاست آمریکا در جهان اسلام بود؛ داعش می‌خواست یک نقشه جدید ترسیم کند و رویای او خلافت در بلاد اسلامی بود.

سلامی با بیان اینکه به فرماندهی شهید ما قاسم سلیمانی آتشفشان تکفیر خاموش شد و امروز نقطه‌ای به اندازه سر سوزن در اختیار داعش نیست و ناپدید شدند، تصریح کرد: امروز در نقشه سیاسی جهان هیچ اثری از آنها نیست و مفقود و پنهان هستند؛ اینها فقط می‌توانند به‌عنوان عوامل آمریکا و صهیونیسم عمل کنند.

وی با بیان اینکه اگر مرد هستید با ما بجنگید؛ چرا زنان و کودکان مظلوم و بی‌گناه را می‌کشید، اگر مرد هستید بیایید واضح و آشکار با ما طرف شوید، ادامه داد: شما مردان تقابل روبه‌رو با اصحاب صبر و استقامت نیستید؛ شما می‌گویید پیرو سنت پیامبر (ص) هستید؛ پیامبر بزرگوار اسلام (ص) رحمت العالمین بود؛ در کجای قرآن جواز کشتن کودکان و زنان بی‌گناه صادر شده است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شما قرآن را می‌خوانید و حفظ می‌کنید، ادامه داد: مگر در قرآن نیامده است که کشتن یک کودک بی‌گناه معادل از بین بردن بشریت است.

وی با بیان اینکه هر کجا باشید شما را پیدا خواهیم کرد و قرآن فرموده است «با ناپدید شدن نمی‌توانید از عذاب الهی دور شوید»، افزود: بدانید اگر هزار سال هم عمر کنید، شما را خواهیم یافت؛ ملت ایران بدانند ما در یک نبرد بزرگ هستیم، می‌ایستیم و آن‌ها را هر روز شکست خواهیم داد و حتی اجازه ذره‌ای سیطره دشمن را نخواهیم داد و به فضل الهی فاتح قله‌های جدید خواهیم بود.

سلامی با اشاره به اینکه این را بدانید ضرباتی که آن‌ها دریافت کردند سنگین، سخت و غیر قابل تحمل بوده است، گفت: این شهادت‌ها بازتاب شکست‌های سختی است که بر پیکره استکبار وارد شده است و به فضل الهی انتقام این شهیدان گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقامات صهیونیستی هیچ راهی برای فرار از این باتلاق ویرانگر ندارند، افزود: آن‌ها بر سر دو راهی گرفتارند؛ بمانند یا بروند شکست خورده هستند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما اصحاب شهادت هستیم و با این شهادت‌ها از میدان جدا نمی‌شویم، ادامه داد: دشمنان بدانند که ملت ایران، ملتی نیست که با شهادت در مقابل دشمن کرنش کند.

وی با بیان اینکه تسلی رهبر معظم انقلاب را دیدیم و فرمان مقام معظم رهبری را شنیدیم و به دنبال تحقق فرمان رهبری پیش خواهیم رفت، گفت: این از قبل من کوچک خادم و سرباز کوچک شما صادر می‌شود و خام پای شما را می‌بوسم و به چشمان می‌مالم و درد و بلای شما به جان بنده حقیر.

پس از پایان مراسم وداع و عزادای در مصلی کرمان، پیکر شهدا به سمت گلزار شهدای کرمان منتقل شدند تا مراسم تدفین و خاکسپاری فقط با حضور خانواده‌های شهدا انجام خواهد شد.

تشییع پیکر شهدای انفجار تروریستی‌ کرمان/ کرمانی‌ها خواستار انتقام سخت از تروریست‌ها بودند

 

انتهای پیام/ تشییع۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.