کد خبر : 36269
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
-

جنگنده های ریاض صبح امروز صنعا را هدف گرفتند

جنگنده های ریاض صبح امروز صنعا را هدف گرفتند
جنگنده‌های سعودی سپیده دم امروز (شنبه) در چند نوبت «صنعا» پایتخت یمن و شهرهای تابعه آن را بمباران کردند.

به گزارش سورپرس به نقل از شبکه تلویزیونی ” المسیره”، جنگنده‌های سعودی شش بار مرکز مهندسی نظامی در منطقه ” سعوان” در ” شعوب ” در استان صنعا را بمباران کردند.

المسیره خاطرنشان کرد: جنگنده‌های متجاوز همچنین مزرعه یک شهروند یمنی در روستای ” صرف ” در منطقه ” بنی حشیش ” استان صنعا را هدف قرار دادند.

تاکنون گزارشی از میزان خسارات و تلفات احتمالی حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی به استان صنعا منتشر نشده است .

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند بوده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.