کد خبر : 83205
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
-

مخالفت با جنگ افروزی انگلیس

مخالفت با جنگ افروزی انگلیس
خیابان‌های لندن به کانون تجمع مخالفان جنگ و خشونت تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، این روز‌ها همزمان با برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه فروش جنگ افزار جهان در لندن و انعقاد پیمان سه جانبه میان (آمریکا، انگلیس و استرالیا) خیابان‌های لندن به کانون تجمع مخالفان جنگ و خشونت تبدیل شده است.

در ادامه مخالفت‌های مردمی و نهاد‌های حقوق بشری با رویکرد‌های جنگ افروزانه در انگلیس یک فعال ضد جنگ درباره علت حضورش در تظاهرات مخالفت با تولید جنگ افزار و پیمان‌های نظامی گفت: خواست ما این است که تجارت نفرت انگیز سلاح و پیمان‌های نظامی متوقف شود. ما معتقدیم جنگ و سلاح هیچگاه راه حلی برای مشکلات بشر نبوده و نیست. ما مالیات نمی‌دهیم که پولمان به جای رفاه و اسایش انسان‌ها صرف کشتار مردم و تخریب و ویرانی‌ها شود.
رونمایی از پیمان سه جانبه انگلیس، استرالیا و امریکا که بر اساس ان فناوری ساخت زیر دریایی‌های هسته‌ای در اختیار استرالیای غیر هسته‌ای قرار داده می‌شود، با امکان دستیابی به موشک‌های کروز که تلاش شده ابعاد ان کمتر افشا شود مخالفت‌ها را در انگلیس برانگیخت.
یک جوان انگلیسی در این باره گفت: هدف همه باید تلاش برای صلح و ثبات در جهان باشد مامعتقدیم دولت بر خلاف خواست اکثر مردم به این هدف بی توجه است.
پیمان نظامی جنجالی سه کشور امریکا، انگلیس و استرالیا برای انتقال فناوری ساخت زیر دریایی‌های هسته‌ای به استرالیا که شروع جنگ سردی تازه این بار با چین و نیز تعمیق شکاف میان امریکا وانگلیس با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا توصیف شده، واکنش‌های جهانی و نیز در داخل انگلیس در پی داشته است.
این روز‌ها همزمان با برپایی بزرگترین نمایشگاه فروش جنگ افزارجهان در لندن و انعقاد پیمان سه جانبه، دفاتر شرکت‌ها و کارخانه‌های اسلحه سازی انگلیس به کانون تجمع مخالفان جنگ و خشونت مبدل شده است.
یک فعال حقوق بشر در تجمع برابر دفتر مرکزی یک شرکت بزرگ جنگ افزارسازی امریکا در انگلیس گفت: اینجا دفتر مرکزی شرکت جنگ افزارسازی امریکایی نورثروب گرومین است.
وی افزود: این شرکت انواع وسایل کشتار جمعی می‌سازد که تا کنون منجر به قتل بسیاری از مردم جهان شده است و ما توقف فعالیت اینگونه شرکت‌ها را خواستاریم.
مرکز صادرات خدمات دفاعی و امنیتی انگلیس اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۱۹ قرار داد فروش حدود ۱۶ درصد از جنگ افزار ها‌ی را ثبت کرده است که پس از امریکا با ۳۷ درصد دومین تامین کنند جنگ افزار در جهان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.