کد خبر : 88397
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
-

محور هراز بازگشایی شد

محور هراز بازگشایی شد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: محور هراز که به علت بارش شدید برف بسته شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش سورپرس، امانی در ارتباط تصویری با شبکه خبر با اشاره به اینکه از ۱۵ آبان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرارگاه زمستانی به صورت عملیاتی مستقر شد، افزود: از شهریور ماه نیز کلیه ماشین آلات زمستانی بازسازی و درباره خرید نمک و شن برای زمستان به همه استان‌ها ابلاغ شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه گفت:همه راهدارخانه‌ها خصوصا در مناطق سردسیر و کوهستانی به تجهیزات زمستانی مجهز شدند.

امانی گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و حجم بارش‌های اخیر در مناطق مختلف کشور همکاران ما به صورت شبانه روزی برای امداد رسانی و کمک حضور داشتند.رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اشاره به ریزش کوه شامگاه دیروز جمعه در محور هراز و بسته شدن یک الی ۲ ساعته این مسیر گفت: در حال حاضر این محور پاکسازی و بازگشایی شده است.

امانی گفت: فقط ۲ محور کرج- چالوس و  محور قزوین به دلیل سیلابی شدن مسدود و بقیه محور‌ها باز هستند. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: چند محور روستایی از جمله طالقان- هشتگرد به دلیل کولاک شدید بسته، اما محور‌های اصلی و شریانی کشور باز است.

۶۰ درصد ناوگان راهداری فرسوده است

امانی گفت: بیش از ۶۰ درصد ناوگان راهداری کشور بالای سن فرسودگی هستند و در تلاشیم تا این ناوگان به روز رسانی شود. وی افزود: امسال با تخصیص اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی ناوگان، ۳۵۰ دستگاه به راهداری اضافه شده و با قراردادی که با شرکت‌های داخلی منعقد کرده ایم مقرر شد ۵۰ دستگاه گریدر سنگین به استان‌ها داده شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.