کد خبر : 59374
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
-

افزایش دادرسی‌های الکترونیک در قوه قضاییه

افزایش دادرسی‌های الکترونیک در قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه از افزایش دادرسی الکترونیکی در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار پرونده با این روش رسیدگی شده است.

به گزارش سورپرس، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری افزود: قوه قضائیه به عنوان نهادی خدمتگزار به مردم و جامعه همه تلاش خود را به کار گرفته است که با وجود همه محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در اجرای عدالت و رسیدگی به دادخواست‌ها و شکایات مردمی، هیچ تعویقی اتفاق نیفتد و با بهره گیری از روش‌های نوین و دادرسی الکترونیک در ایام کرونا و توسعه زیرساخت‌های فناوری، امر دادرسی را به هنگام به انجام برساند.

وی گفت: امسال با حمایت رئیس قوه قضائیه برای انجام دادرسی‌های الکترونیکی در کشور ۲ هزار و ۵۰۰ اتاق در واحد‌های قضایی و ۴۰۰ اتاق در زندان‌های کشور به سیستم دادرسی الکترونیک مجهز شدند و امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار دادرسی از این طریق الکترونیک انجام شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: بیش از ۶۲ هزار مورد انجام دادرسی الکترونیک میان واحد‌های قضایی و زندان‌ها بدون نیاز به اعزام زندانی و از طریق ارتباط تصویری انجام شد و بیش از ۳۱ هزار دادرسی الکترونیکی هم با برقراری ارتباط با منزل و محل کار اصحاب پرونده انجام شد و بیش از ۳۰ هزار مورد دادرسی الکترونیکی نیز با برقراری ارتباط با اصحاب پرونده که در خارج کشور بودند، انجام شد. اسماعیلی گفت: در این شرایط قوه قضائیه با بهره برداری از فناوری‌های نوین تلاش می‌کند، دادرسی‌های مورد نظر را به موقع انجام دهد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.