کد خبر : 61161
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
-

پورابراهیمی در صحن مجلس:

مجلس پیگیر احقاق حقوق سهامداران است

مجلس پیگیر احقاق حقوق سهامداران است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه شاهد رویکرد سیاسی نسبت به سهام عدالت در استان‌ها هستیم اما مجلس پیگیر احقاق حقوق سهامداران است.

به گزارش خبرنگار سورپرس؛ محمدحسین آخوندی/ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی، با اشاره به تصمیم دولت در راستای برگزاری مجامع استان‌های کشور، گفت: ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند که حدود ۶۰ درصد آنها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، برای حدود ۳۰ میلیون نفر تصمیم‌گیری خواهد شد و این در حالی است که اقدام شورای عالی بورس برخلاف سیاست‌های کلی و همچنین مغایر با قانون تجارت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: اقدام یاد شده به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست. از این رو از وزیر اقتصاد دعوت شده است تا در جلسه فوق‌العاده‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یابد و در این راستا توضیحات لازم را بیان کند.

پورابراهیمی بیان کرد: باید حقوق مردم رعایت شود چرا که حدود ۴۵ درصد از دارندگان سهام عدالت نتوانسته‌اند اقدام به ثبت‌نام کنند تا در این مجامع شرکت کنند.

وی گفت: دولت باید پاسخ دهد چرا رویکرد سیاسی به سهام عدالت در استان‌ها نشان می‌دهد. در واقع رویکرد جریان دولتی، اقتصاد سیاسی را در استان‌ها دنبال می‌کند و رئیس مجلس باید به این موضوع وارد شود و آن را بررسی کنیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.