کد خبر : 91105
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
-

رای گیری مجلس آمریکا درباره لایحه اسلام هراسی

رای گیری مجلس آمریکا درباره لایحه اسلام هراسی
مجلس نمایندگان آمریکا قرار است هفته آینده در مورد لایحه‌ تهیه شده توسط ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان این مجلس با هدف تاسیس دفتر جدیدی در وزارت امور خارجه آمریکا رای گیری می‌کند.

به گزارش سورپرس به نقل از پایگاه هیل، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ضمن بررسی راه هایی برای پاسخگویی به اظهارنظرهای اسلام هراسانه جنجالی اخیر لورن بوبرت، یک نماینده جمهوریخواه این مجلس برنامه رای گیری در مورد لایحه ارائه شده از سوی ایلهان عمر را برای روز سه شنبه آینده اعلام کردند.

در جریان این مناقشه بوبرت با طرح اظهاراتی تلویحا گفت که ایلهان عمر می تواند یک “تروریست” باشد.

این رای گیری قرار نیست درخواست‌های نمایندگان ترقی خواه برای کنار گذاشتن بوبرت از انتصابات کمیته ای او را در نظر بگیرد، اما رهبران دموکرات‌ها امیدوارند برگزاری رای گیری در مورد لایحه‌ای که ایلهان عمر شخصا تهیه کرده است، هم به حزب اجازه دهد یک جبهه متحد علیه اسلام هراسی ارائه دهد، و هم تا آنجا پیش نرود که بوبرت را به سومین جمهوریخواه راست افراطی که طی سال جاری میلادی از انتصابات کمیته ای کنار گذاشته می‌شود، تبدیل کند.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا بعد از تعطیل موقت شدن در اواخر روز پنج‌شنبه به مناسبت مراسم تدفین باب دال، سناتور سابق، تا ظهر روز سه‌شنبه نشستی برگزار نکند و در آن روز  قرار است لایحه ضد اسلام‌هراسی را به همراه طرح قانونی افزایش محدودیت بدهی یک روز قبل از ضرب الاجل تعیین شده از سوی وزارت خزانه داری به تاریخ ۱۵ دسامبر و قطعنامه پاسخگو کردن مارک میدوز از بابت اهانت به کنگره به دلیل عدم همکاری با تحقیقات درباره حمله ششم ژانویه به کنگره، بررسی کند.

آندره کارسون، یک نماینده دموکرات و یک قانونگذار مسلمان دیگر که مذاکرات را با رهبری مجلس بر سر چگونگی مسیر پیش رو هدایت می کند، گفت که گفتگوها ادامه دارد و او امیدوار است مجازات سخت تری در راه باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه درباره لایحه اسلام هراسی رای گیری می‌کند

کارسون روز پنجشنبه گفت: ما هنوز نمی‌دانیم آیا لایحه عمر آخرین حرکت است یا خیر. ما همچنان امیدوار هستیم.

بحث در مورد چگونگی پاسخ به اظهارات بوبرت ضد مسلمانان، دموکرات‌های مجلس نمایندگان را دچار اختلاف کرده و برای نانسی پلوسی، رئیس این مجلس و دیگر رهبران دموکراتها، دردسر ایجاد کرده است.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.