کد خبر : 123028
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
-

مديرعامل توانير در پي موج جديد سرما تاكيد كرد:

اجرای تدابیر ویژه مدیریت مصرف برق در زمستان/ کاهش ۴۰ درصدی مصارف روشنایی معابر و پارک ها در دستور کار

اجرای تدابیر ویژه مدیریت مصرف برق در زمستان/ کاهش ۴۰ درصدی مصارف روشنایی معابر و پارک ها در دستور کار
تدابير ويژه شركت توانير براي استمرار تامين برق خانگي در موج سرما و عبور از پيك دو تا سه هفته اي زمستان، با مديريت بار در شهركهاي صنعتي، صنايع بالاي يك مگاوات و چاه هاي كشاورزي و... عملياتي شد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، نشست عبور از دوره پیک زمستان با حضور مهندس کردی مدیرعامل و معاونان و مدیران ارشد شرکت توانیر ،مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه و ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکتهای برق منطقه ای و توزیع برق کشور برگزار شد.

مهندس کردی در این نشست با اشاره به موج سرما و در ۱۵ استان و ۱۹ شرکت توزیع برق (نیمه شمالی کشور)، اجرای تدابیر مدیریت مصرف برق برای عبور از پیک زمستان را به عنوان برنامه های لازم الاجرا مورد تاکید قرار داد و افزود: این تدابیر با توجه به تاکیدات مراجع ذی صلاح با شرکتهای زیر مجموعه به اشتراک گذاشته شده که طبق مصوبه ،اجرای برنامه مدیریت مصرف ، بخش های شهرک های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات، مشترکان کشاورزی و روشنایی معابر را نیز شامل می شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تلاش جهادی و سربلندی مجموعه برق کشور در عبور از فصل سرما ،محدودیت صنعت برق را ناشی از محدودیت سوخت رسانی عنوان کرد و با اشاره به نزدیک شدن حجم روزانه مصرف گاز بخشهای خانگی و تجاری به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز ،این میزان را با مصرف گاز چند کشور اروپایی برابر دانست.

در ادامه دکتر رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به ضرورت مدیریت انرژی و سوخت، به تبیین وضعیت مخازن سوخت مایع نیروگاهها و استفاده از ظرفیت تبادلی شبکه های انتقال پرداخت.

سپس مهندس اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با تاکید بر لزوم همکاری صنایع به ویژه در نیمه شمالی کشور، از شرکتهای برق منطقه ای سمنان ،غرب ،گیلان و مازندران خواست با تمام توان ظرفیتهای مدیریت مصرف را در مناطق تحت پوشش به کار بگیرند.

همچنین مهندس پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز ضمن تاکید بر لزوم آمادگی استانهای خراسان ،شهرستان مشهد ،فارس و غیره که مصارف کشاورزی بالایی دارند ،از پایش روزانه اقدامات شرکتهای توزیع از طریق مرکز پایش صنعت برق خبر داد.
وی کاهش حداقل ۴۰ درصد از مصارف روشنایی در معابر ،میدانها و فضاهای سبز را از دیگر تدابیر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون ۲۷ درصد مصارف این بخش کاهش یافته است.

مهندس پیرپیران یاداور شد: برنامه های مدیریت مصرف با هدف کمک به تامین و پایداری شکبه انرژی کشور تا سه هفته تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.