کد خبر : 98876
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
-

متناسب‌سازی محیط شهری متناسب با شرایط جانبازان و معلولین

متناسب‌سازی محیط شهری متناسب با شرایط جانبازان و معلولین
فرماندار سیروان با اشاره به نیازمندی جامعه معلولان و جانبازان، گفت: باید محیط شهری متناسب با شرایط جانبازان و معلولین ساماندهی شود.

به گزارش سورپرس، «علیرضا رییسی» در جلسه کمیته مناسب سازی تسهیل تردد جانبازان و معلولین و افراد ناتوان و روشندلان شهرستان، اظهار کرد:  معلولان، افراد روشندل و جانبازان جنگ تحمیلی همچون دیگر افراد جامعه نیازمندی‌هایی دارند که باید انجام دهند که نامناسب بودن زیرساخت‌ها باعث سلب استقلال و اعتماد به نفس آنان می‌شود و باید به صورت جد مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

فرماندار سیروان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب سازی محیط برای دسترسی‌ پذیری معلولان، روشندلان، جانبازان و افراد ناتوان به خدمات هستند، تصریح کرد: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی و غیره از حقوق معلولان است و باید متناسب با وضعیت جسمی آنان طراحی شود تا بتوانند از حقوق خود بهره‌مند شوند.

رییسی با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر و اماکن از مطالبه‌های بحق و قانونی معلولان جانبازان، روشندلان و افراد ناتوان جامعه است و باید به درستی به آن پرداخته شود، خاطر نشان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرای برای رفع این مشکلات اقدامات خوبی انجام داده ولی کافی نیست و انتظار می‌رود برای رفع نیازهای این عزیزان چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در حین صدور مجوز و پروانه باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند، گفت: رفع مشکلات این قشر از جامعه از دغدغه‌های مسئولان است که امیدوارم این مهم هرچه سریعتر اجرا شود.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.