کد خبر : 143639
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
-

لوموند: تل‌آویو سیاست زمین سوخته را در غزه اجرا می‌کند

لوموند: تل‌آویو سیاست زمین سوخته را در غزه اجرا می‌کند
یک روزنامه فرانسوی با اشاره به اینکه اسراییل آینده مردم غزه را از طریق تخریب مدارس و دانشگاه‌ها هدف قرار گرفته، نوشت که آنها در غزه سیاست زمین سوخته را دنبال می کنند.

به گزارش سورپرس، روزنامه فرانسوی لوموند در سرمقاله امروز خود نوشت که باریکه غزه بعد از ۵ ماه جنگ غیرقابل سکونت شده و این بدان معنا است که اگر این شرایط ادامه پیدا کند هیچ آینده‌ای برای رسیدن به راه حل دو دولتی وجود ندارد.

این مطلب می‌افزاید که تحلیل تصاویر ماهواره‌ای تمامی شهرهای غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از سیاست زمین سوخته و استفاده غیرمتناسب از سلاح ضد مناطق مسکونی استفاده کرده است، درست مانند کاری که در جنگ سال ۲۰۰۶ با منطقه ضاحیه در جنوب بیروت کرد.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هیچ تفاوتی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیست، اعلام کرد که اسراییل بافت تمدنی یکی از متراکم‌ترین مناطق جهان را به شدت تخریب کرده است.

یک منبع آگاه درباره وضع ناگوار نوار غزه، اخیرا گفته بود که مردم غزه هیچ آینده‌ای ندارند و کسانی که به این منطقه باز می‌گردند، آنجا را مانند زمین سوخته‌ای خواهند دید که هیچ خانه، زمین کشاورزی و هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد.

لوموند در این مطلب می‌افزاید که رژیم صهیونیستی همچنین مردم غزه را از طریق تخریب قبرستان‌های غزه به شکل گسترده هدف قرار داده و آینده این منطقه را نیز با تخریب دانشگاه‌ها و مدارس آن هدف می‌گیرد. سازمان ملل متحد ارزیابی می‌کند که حدود ۹۰ درصد از ساکنان غزه دچار خسارت‌های سنگین شده‌اند.

لوموند: تل‌آویو سیاست زمین سوخته را در غزه اجرا می‌کند
انتهای پیام/۱۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.