کد خبر : 112565
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
-

لزوم هماهنگ سازی و انسجام کمیته ملی المپیک و دولت

لزوم هماهنگ سازی و انسجام کمیته ملی المپیک و دولت
هدایت یکپارچه و منسجم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می تواند اولیت نخست اعضای مجمع کمیته ملی المپیک باشد.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس؛ در روزهایی به سر می بریم که انتخابات کمیته ملی المپیک تمامی مسائل ورزش حتی مسابقات جهانی در رشته های مختلف ورزشی و بازی های کشورهای اسلامی در قونیه را تحت الشعاع قرار داده است. برای جامعه ورزش بسیار مهم است که بداند چه کسی برای چهار سال آینده سکان هدایت این نهاد مهم بین المللی را در اختیار می گیرد.

هدایت یکپارچه و منسجم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می تواند اولیت نخست اعضای مجمع کمیته ملی المپیک باشد. هرگاه شاهد هماهنگی این دو نهاد با دولت وقت بوده ایم، دستاوردهای بسیاری را در عرصه های مختلف بدست آوردیم.

بر کسی پوشیده نیست که صالحی امیری رئیس فعلی کمیته ملی المپیک به عنوان معاون رئیس جمهور و وزیر دولت پیشین امکان حضور در این انتخابات را پیدا نمی کند. به دفعات در سخنرانی های آیت الله رئیسی شنیده ایم که نگاه حاکمیت این است که از مسببان وضع موجود در سطح کلان مدیریتی استفاده نشود.

بر این اساس در میان گزینه هایی که شرایط ثبت نام در این انتخابات را پیدا می کنند تنها می توان احتمال به حضور وزیر ورزش و جوانان یعنی سید حمید سجادی داد.

سجادی به عنوان المپین ایرانی که بسیاری از رکودهای داخلی را در اختیار دارد، همچنین کارنامه مثبت حضور در معاونت قهرمانی و همچنن نگاه حمایتی نسبت به آحاد جامعه به عنوان وزیر ورزش موجب می گردد تا اگر قدم به انتخابات بگذارد، گزینه ایده آلی باشد.

سجادی با ارتباطات مناسبی که با رئیس جمهور و دیگر اعضای هیات دولت دارد می تواند اعتبارات لازم را برای جامعه ورزش کسب کند. از طرفی حضور یک ورزشکاری که سابقه حضور در دو المپیک را داراست و سال ها به عنوان مدیر در بخش های مهم ورزش کشورمان دارای مسئولیت بوده و تجارب لازم را داراست و شاخصه های مهمی از جمله ارتباط با مسئولان جمهوری اسلامی ایران را دارد می تواند در مجامع بین المللی نیز اهمیت بسیاری پیدا کند .

مسئله ای که در دیدار با باخ در سوئیس و دیگر مقامات ورزش جهان نیز مشهود بوده است؛ به خوبی به خاطر داریم که هاشمی طبا از همین ارتباطات با مقامات کشوری موفق شد تنها IOC ممبر پس از انقلاب لقب گیرد. مسئله ای که با حضور سجادی در انتخابات پیش رو دور از ذهن نخواهد بود.

اکنون زمان بسیاری تا انتخابات کمیته ملی المپیک باقی نمانده است و گزینه های محدودی نیز پیش روی اعضای رای دهنده باقی مانده است.

امیدواریم اجماع بزرگان ورزش و نگاه های حمایتی به گونه ای رقم بخورد تا بهترین گزینه موفق شود برای ۴ سال آینده در راس کمیته ملی المپیک قرار گیرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.