کد خبر : 97819
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۳۴
-

فرصت دو روزه به دستگاه‌ها برای تخلیه حریم رودخانه کرج

فرصت دو روزه به دستگاه‌ها برای تخلیه حریم رودخانه کرج
رئیس کل دادگستری البرز اعلام کرد: دستگاه‌های حاکمیتی اعم از دولتی، اجرایی، نهاد‌های عمومی و نظامی برای اجرای داوطلبانه رفع تصرف تا ۲۵ بهمن و اشخاص حقیقی تا ۳۰ بهمن فرصت دارند.

به گزارش سورپرس، فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز در گفت و گویی تلویزیونی گفت: در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج، بنای ۴ دستگاه دولتی و حاکمیتی تخریب شد و رفع تصرف در این حوزه از بستر و حریم رودخانه کرج صورت گرفته است.

وی افزود: در این مسیر ۱۶ کیلومتری از آبگیر بیلقان تا سد کرج اقداماتی صورت گرفت و تخریب این چهار بنا مربوط به این حوزه بود.

رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه فقط دو دستگاه از بنا‌های حاکمیتی باقی مانده است افزود: اقدامات اولیه از سوی یکی از دستگاه‌ها شروع شده است، اما در قسمت‌های دیگر در مسیر چهار کیلومتری که از پل حامی کرج تا بیلقان ۴ دستگاه دیگر هست که اقدامات اولیه برای رفع تصرف صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین رییس قوه قضاییه ملاحظاتی برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته که بتوانند ضمن اخطار مجدد، زمانبدی مناسبی را برای تخلیه مصالح و ابزارآلات قابل استفاده مجدد در نظر بگیرند.

وی در خصوص زمانبندی برای تخلیه دستگاه‌های متصرف گفت: بنا‌های شناسایی شده برای دستگاه‌های حاکمیتی اعم از دولتی، اجرایی، نهاد‌های عمومی و نظامی برای اجرای داوطلبانه رفع تصرف تا ۲۵ بهمن و برای اشخاص حقیقی تا ۳۰ بهمن ماه است.

فاضلی هریکندی در خصوص تعداد و نوبت بنا‌های خصوصی متصرف افزود: در حدود ۴ کیلومتری (از پل حامی تا آبگیر بیلقان) حدود ۱۰۰ متصرف و در مسیر ۱۶ کیلومتری که از آبگیر بیلقان تا سد کرج هست حدود ۴۲۳ متصرف حقیقی و حقوقی شناسایی شده که از این تعداد فقط ۲۳ دستگاه نهایتاً شناسایی شده که مربوط به دستگاه‌های حاکمیتی است و مابقی مربوط به اشخاص حقیق هستند که با زمانبندی صورت گرفته به مرور نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه اقدام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.