کد خبر : 111136
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
-

فراخوان عمومی از صنایع کشور جهت احداث نیروگاههای تجدیدپذیر و پاک بصورت خودتأمین

فراخوان عمومی از صنایع کشور جهت احداث نیروگاههای تجدیدپذیر و پاک بصورت خودتأمین
سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با انتشار فراخوانی از صنایع کشور جهت احداث نیروگاههای تجدیدپذیر و پاک بصورت خودتأمین دعوت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، در راستای سیاست های دولت سیزدهم و برنامه های وزارت نیرو مبنی بر توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود به منظور کمک به حذف مشکلات ناشی از کمبود تولید برق در ساعات اوج مصرف و همچنین تأمین برق پایدار برای صنایع تولیدی، سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، مدل خودتأمین احداث نیروگاه را در دستور کار قرار داده است.
بر اساس این مدل، صنایع می‌توانند جهت تأمین کل و یا بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود، نسبت به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر اقدام نموده و معادل انرژی غیر یکنواخت تولید شده توسط این نیروگاه‌ها، انرژی یکنواخت از طریق شبکه سراسری برق دریافت نمایند و همچنین تداوم تحویل آن در شرایط پیک مصرف توسط وزارت نیرو تضمین می‌گردد.
ساتبا از کلیه صنایع تولیدی متقاضی احداث نیروگاه با مدل خودتأمین دعوت بعمل آورده با ارائه درخواست خود از طریق سامانه ملی مجوزهای کشور به تارنمای  https://G4B.ir  نسبت به درخواست احداث نیروگاه تجدیدپذیر اقدام نموده و از مزایای آن بهره‌مند گردند.
گفتنی است ضوابط بهره‌مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع با مدل خودتامین طبق مصوبه شماره۱۰۰/۲۰/۲۵۰۷۸/۱۴۰۱مورخه۱۱/۴/۱۴۰۱ از سوی وزیر نیرو به توانیر و ساتبا ابلاغ شده است.
همچنین صنایع متقاضی می‌توانند در ساختگاه‌هایی که در کلیه استانها توسط ساتبا مشخص شده و یا ساختگاههای معرفی شده توسط صنایع پس از تأیید ساتبا نسبت به احداث نیروگاه تجدیدپذیر با مدل خودتأمین اقدام نمایند.
متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  ۸۸۳۷۷۰۳۹- ۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.
انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.