کد خبر : 9896
تاریخ انتشار : جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
-

هفته آینده وزیر آموزش و پرورش با حضور در مجلس درباره طرح رتبه‌بندی معلمان توضیح می‌دهد.

به گزارش سورپرس، طرح رتبه‌بندی معلمان حداقل از دو سال پیش موضوع بحث نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش بوده است. پس از کش و قوس‌های فراوان چند وقت پیش اعلام شد که این طرح اجرا خواهد شد. ششم دی امسال محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش «شیوه‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان» را به همه ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد.

طبق شیوه‌نامه ابلاغی مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقبت سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند. این افراد در صورت اشتغال تمام‌وقت در واحدهای آموزشی در صورت کسب شایستگی معلمی از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.

در حالی که عنوان می‌شود طرح رتبه‌بندی عملا در حال اجراست، معلمان به این طرح انتقاداتی دارند و عنوان می‌کنند، طرح اجرا شده در واقع ماکتی از طرح رتبه‌بندی معلمان است.

در همین حال خبر می‌رسد اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته آینده در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۶ و۷ بهمن‌ماه) نشست تخصصی در این زمینه برگزار خواهند کرد.

بررسی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی با حضور نمایندگان متقاضی و دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای ارائه گزارش رتبه‌بندی معلمان دستور کار کمیسیون آموزش در روز دوشنبه است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به سئولات حبیب اله دهمرده، سید احسن علوی، حسینعلی حاجی (۲فقره)  و محمد خدابخشی در روز دوشنبه پاسخ می‎دهد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.