کد خبر : 49968
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۳۱
-

صفر تا صد راه‌اندازی کرسی در شب چله

صفر تا صد راه‌اندازی کرسی در شب چله

بد نیست به بهانه شب یلدای پیشِ‌رو حتی با راه‌اندازی یک کرسی نمادین، لذت این تجربه را به اعضای جوان‌تر خانواده هدیه کنیم.

به گزارش سورپرس ، به یاد داشته باشیم امسال بهتر است فقط اعضای خانه از کرسی لذت ببرند و دورهمی‌های بزرگ‌تر را به بعد از کرونا موکول کنیم. می‌توانید عکس کرسی‌تان را برای اعضای دیگر خانواده و همچنین برای ما بفرستید تا در لذت شما شریک شویم. جالب است بدانیم رفع کم‌خونی و تسریع در خون‌سازی به‌خاطر گرمای پا و مغز استخوان، پاک سازی بدن و تقویت حافظه با خون‌رسانی بهتر، کمک به درمان آرتروز، روماتیسم، درد مفاصل، دیسک و خواب آرام، از فواید پرشمار کرسی است.

بهتر است کرسی را در سردترین بخش اتاق راه‌اندازی کنید یا بعد از راه‌اندازی آن دمای اتاق را کم کنید تا از گرمای کرسی لذت بیشتری ببرید و اثرگذاری‌اش بیشتر شود. اگر خیلی اهل تماشای تلویزیون هستید می‌توانید کرسی را مقابل آن برپا کنید. هرچند یکی از فلسفه‌های کرسی‌نشینی، صحبت اعضای خانواده در جمع صمیمی و به دور از مزاحمانی مانند تلویزیون است!

مهم‌ترین جزء کرسی، چهارپایه است که هم می‌توانید به اندازه دلخواه‌تان به نجار سفارش بدهید و هم می‌توانید از یک میز یا چهارپایه کوتاه استفاده کنید. البته این روزها کرسی برقی و کرسی‌های چوبی تاشو هم به‌راحتی در بازار پیدا می‌شود. شاید بتوانید با مراجعه به سایت‌های فروش لوازم دست دوم، یک کرسی قدیمی واقعی را با همه ملزوماتش تهیه کنید. هرچند یک لامپ رشته‌ای ۶۰ وات یا یک هیتر کوچک تایمردار (با رعایت نکات ایمنی) هم کارراه‌انداز است.

ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای داشتن یک کرسی نمادین استفاده از وسایل در دسترس است. مبل‌ها و صندلی‌ها را کنار بزنید اما میز وسط را نگه‌دارید. چهار تا ابر یا پتو را دولا کرده و اطراف میز پهن کنید. پشتی‌ها و بالش‌ها را دور تا دور آن قرار بدهید. بخاری برقی را زیر میز روشن کنید و یک پتوی بزرگ یا لحاف روی آن بیندازید.

برای جذاب‌تر کردن کرسی شب چله‌تان می‌توانید سری به گنجینه‌های قدیمی‌تان بزنید که هم فال است و هم تماشا؛ لحاف‌های چهل‌تکه، جاجیم، رومیزی‌های ترمه، سینی، ظروف مسی و دیگر وسایلی که یادآور خاطرات دوران جوانی‌تان است.

انتهای پیام/٢٣۴

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.