کد خبر : 6881
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰:۱۲
-

انتقال هوایی سیزدهمین قلب اهدایی از تبریز به تهران

انتقال هوایی سیزدهمین قلب اهدایی از تبریز به تهران

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب در کشور از تبریز به تهران خبر داد.

به گزارش سورپرس، دکتر مهدی شادنوش با اشاره به انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به تهران، گفت: امروز ۱۳ دی ماه سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انجام شد و قلب یک آقای ۳۴ ساله‌ که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به مردی ۵۰ ساله و نیازمند پیوند قلب در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، پیوند شد.

وی افزود: همچنین کبد این فرد برای پیوند به فرد نیازمند پیوند کبد، به شیراز منتقل شد. این سیزدهمین انتقال هوایی قلب بود و دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف در حال پیوستن به این اقدام هستند تا انتقال هوایی عضو در کشور نهادیه شود.

شادنوش تاکیدکرد: تاکنون از استان‌های یزد، گیلان، بوشهر و تبریز انتقال هوایی عضو انجام شده است. از استان‌های دیگر هم خواسته‌ایم که مراقبت کنند تا حد امکان هیچ عضو مفید و قابل پیوندی به خاک سپرده نشود و حتی اگر مشکلی در انتقال عضو وجود دارد، با هماهنگی در سطح وزارت بهداشت و هماهنگی‌های کشوری، تلاش می‌کنیم که به سرعت بتوانیم آن را منتقل کنیم و در اختیار بیماران نیازمند قرار دهیم.

انتهای پیام /٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.