کد خبر : 136794
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
-

صدور مبهم معافیت هافبک پرسپولیس/ حضور سرلک تا ماه مهر قطعی شد

صدور مبهم معافیت هافبک پرسپولیس/ حضور سرلک تا ماه مهر قطعی شد
در حالی امروز خبر تمدید معافیت میلاد سرلک برای یک ماه دیگر تمدید شد که برای برخی هواداران کمی ابهام برانگیز بوده است.

به گزارش سورپرس؛ در شرایطی که در روز‌های اخیر ابهام زیادی در مورد آینده میلاد سرلک، هافبک باکیفیت و کلاس بالای پرسپولیس وجود داشت، امروز خبر تمدید معافیت او برای یک ماه دیگر و تا ابتدای مهر ماه منتشر شده و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. به نظر می‌رسید حضور میلاد سرلک در دو بازی قبل تعطیلات تیمش مقابل ذوب آهن و فولاد در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد و حتی در برنامه فوتبال برتر نیز پاسخ روشنی به این مسئله داده نشد. اما در نهایت به نظر می‌رسد شرایط به شکلی پیش می‌رود که میلاد سرلک حتی یک مسابقه پرسپولیس در فصل جاری را نیز از دست ندهد.

البته از نظر فنی، احتمالا این بازیکن در بین هافبک‌های دفاعی برتر فوتبال ایران قرار دارد و در روز‌های بازی نکردن سعید عزت اللهی و غیبت احمد نوراللهی، حضور بازیکنی در اندازه‌های میلاد سرلک در اردوی تیم ملی اتفاق عجیبی نیست. اما به هر حال امیر قلعه نویی در اولین لیست دعوتی خود برای تیم ملی تمایلی به استفاده از میلاد سرلک آماده و سرحال فصل قبل نشان نداد و در این مورد نیز نمی‌توان ایرادی به سرمربی تیم گرفت، زیرا در نهایت بازیکنان باید با سلیقه او به اردو دعوت شوند.

اما مسئله‌ای که انتقاد برخی را برانگیخته، این تمدید معافیت میلاد سرلک در این مقطع است. حدود یک سال و نیم قبل، استقلال دچار شرایط مشابهی شده و در دشوارترین و مهم‌ترین مقطع لیگ، دو مدافع میانی ثابت و موثر خود به نام‌های محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی را به دلایلی مشابه از دست داد. در روز‌هایی که استقلال با اقتدار بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشته و این دو بازیکن در اوج آمادگی بودند، دراگان اسکوچیچ، سرمربی وقت تیم ملی، تمایلی به دعوت از مرادمند و سیاوش نشان نداد و حتی حاضر به استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در این پست به جای آن‌ها داشت.

در آن مقطع نیز این انتخاب حق سرمربی تیم ملی بود و از این حیث ایرادی به اسکوچیچ وارد نیست. اما به دلیل مشابه پرونده امروز میلاد سرلک، استقلال از داشتن دو مدافع ارزشمند خود در آن مقطع دشوار محروم شد و در نهایت افکار عمومی و حتی بسیاری از طرفداران استقلال نیز با کلیدعبارت “خون آن‌ها که از بقیه رنگین‌تر نیست”، مشکلی با اعزام مرادمند و یزدانی به خدمت سربازی نداشتند.

دلایل مبهم معافیت موقت میلاد سرلک

حتی شاید این دو بازیکن شانس حضور در جام جهانی یا درآمد و شهرت بیشتر را از دست دادند و این نیز بخشی از بیزینس فوتبال است. اما در روز‌هایی که سیاوش یزدانی تعارف را کنار گذاشته و روی خط زنده ملتمسانه خواهان بازی برای استقلال بود نیز چنین معافیتی برایش در نظر گرفته نشد و فرهاد مجیدی و تیمش دو تا از بهترین بازیکن‌های خود را در اواسط فصل از دست دادند.

حتی هواداران منصف استقلال نیز مشکلی با این مسئله نداشته و شاید بیشتر ارکان تیم خودی را مقصر می‌دانستند که زودتر ترفندی برای حل این مشکل در نظر نگرفته اند. اما در شرایط مشابه فعلی، اعطای معافیت موقت به میلاد سرلک و در حقیقت صدور مجوز بازی او برای دو دیدار پیش رو، ابهام بزرگی در ذهن هواداران ایجاد کرده است.

اینکه حق میلاد سرلک حتی حضور در اردوی قبلی نیز بوده یک بحث است و تقریبا هیچ کسی در مورد توانایی‌های فنی این بازیکن تردیدی ندارد. اما منتقدان این تصمیم تصور می‌کنند باید قانون به همان سفت و سختی برای همه اجرا شود و صدور این دستور شاید با سرسختی یک سال و نیم قبل کمی در تناقض باشد.

غیبت میلاد سرلک در دو بازی پرسپولیس آنقدر هم اتفاق بزرگی نبود و تیم‌های مدعی از جمله سپاهان و استقلال نیز با از دست دادن یک بازیکن دچار فاجعه بزرگی نمی‌شوند. اما این ابهام آنهم بدون توضیح مبسوط و در حقیقت صدور تنها یک دستور موقت، تردید‌ها در ذهن برخی هواداران فوتبال را پررنگ‌تر از قبل می‌کند و این اصلا اتفاق خوبی نیست.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.