کد خبر : 64708
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
-

لاری خبرداد؛

ثبت ۹۶ مورد فوتی در شبانه روز گذشته/ افزایش شهرهای قرمز و نارنجی

ثبت ۹۶ مورد فوتی در شبانه روز گذشته/ افزایش شهرهای قرمز و نارنجی
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۱۰۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کشور، گفت: همچنین متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ تن از هموطنان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

به گزارش سورپرس، دکتر سیما لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۸ نفر از آنها بستری شدند.

به گفته وی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۵۶۴ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۶۶۵ نفر رسید.

لاری تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۱۷ هزار و  ۳۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. وی افزود: سه هزار و ۹۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارکرد: تا کنون ۱۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۸۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تعداد شهرستان های قرمز کرونا به ۳۲ و نارنجی به ۸۵ افزایش یافته است

دکتر سیماسادات لاری، گفت: تعداد شهرستان های قرمز کرونا به ۳۲ و نارنجی به ۸۵ افزایش یافته است و ۲۷۲ شهرستان زرد و تنها ۵۹ شهرستان در کشور در وضعیت آبی هستند.

به گفته وی، رنگ جدید شهرستان‌ها که امروز ۱۱ فروردین رسمی می شود در قسمت نقشه اپلیکیشن ماسک قرار گرفته است.

لاری تاکید کرد: علاوه بر جنوب، غرب و مرکز کشور، شهرستان‌هایی از شمال و شرق کشور نیز درگیر افزایش تعداد مبتلایان شده‌اند.

دورهمی خانوادگی، عدم استفاده از ماسک در بیرون از منزل، مراسم عروسی و عزا و سایر تجمعات به خصوص در محیط های سرپوشیده و خوردن غذا در محیط های عمومی مانند تالار و رستوران و سفر با وسایل نقلیه عمومی بویژه اتوبوس و قطار از مهم ترین عوامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.