کد خبر : 140031
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
-

جام جهانی زیر ۱۷ سال - اندونزی

شکست نوجوانان ایران برابر مراکش/ خودزنی در پنالتی

شکست نوجوانان ایران برابر مراکش/ خودزنی در پنالتی
دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و مراکش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی که با تساوی در ۹۰ دقیقه به ضربات پنالتی رفته بود، به سود تیم مراکش به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس،دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و مراکش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی امروز سه شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه «گلورا بونگ تومو» برگزار شد که این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی یک به یک به پایان رسید. تک گل ایران در این مسابقه را اسماعیل قلی زاده (۷۳) به ثمر رساند. نسیم عزوزی(۴+۹۰) برای مراکش گل زد.

با رقم خوردن این تساوی تعیین تیم برنده مستقیم به ضربات پنالتی رفت که طی آن مراکشی ها به پیروزی ۴ بر یک رسیدند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

عرفان درویش عالی پنالتی اول را به گل تبدیل کرد. حسام نفری دومین زننده پنالتی ایران بود که او ضربه اش را چیپ زد که از بالای دروازه خالی به بیرون رفت. کسری طاهری سومین ضربه پنالتی ایران را زد که دروازه بان مراکش توپ را مهار کرد اما سیستم ویدئویی به دلیل جلو آمدن دروازه بان حریف تشخیص تکرار داد اما بازهم توپ طاهری نتوانست توپ را گل کند.

بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان ایران با اشتباهاتی که در پنالتی‌ها داشتند، رویای رسیدن به یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را بر باد دادند و گلر مراکشی ها عملکرد بهتری از آرشا شکوری داشت تا تیمش به مرحله بعدی صعود کند.

 

شکست نوجوانان ایران برابر مراکش/ شوک بدموقع و خودزنی در پنالتی

ترکیب تیم نوجوانان ایران

حسین عبدی در این مسابقه نفرات زیر را به زمین فرستاد:

آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی (۸۹- همایی فرد)، امیر محمد رزاق نیا، ابوالفضل زمانی (۸۹- حسنی)، اسماعیل قلی زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی (۴۶- کسری طاهری).

تلاش بی نتیجه نوجوانان در نیمه اول

دو تیم در حالی پا به مرحله یک هشتم نهایی گذاشتند که نوجوانان مراکش با کسب ۶ امتیاز در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین صعود کردند و نوجوانان ایران هم با کسب شش امتیاز در گروهی که تیم‌های انگلیس، برزیل و نیوکالدونیا حضور داشتند سوم شدند و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به این مرحله صعود کردند.

نوجوانان ایران در این مسابقه بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۷ حسام نفری از روی ارسال کرنر با یک ضربه سر دروازه تیم مراکش را تهدید کرد که مدافع حریف مانع از ورود توپ به دروازه شد.

در ادامه این مسابقه هم برتری نوجوانان ایران محسوس بود و کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند و خطاهای متعدد بازیکنان مراکش برای کنترل حملات بازیکنان ایران حاکی از این مساله بود.

در دقیقه ۱۷ توپ برگشتی از محوطه جریمه مراکش به ابوالفضل زمانی در پشت محوطه رسید و شوت روی پای این بازیکن بعد از برخورد به پای مدافع حریف با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت و راهی کرنر شد.

در دقیقه ۲۲ ارسال کرنر نیما اندرز به ابوالفضل موردی رسید و او با یک ضربه سر توپ را به سمت دروازه مراکش زد اما توپ بعد از رد شدن از دوازه‌بان این تیم توسط مدافع از روی خط دروازه برگشت داده شد تا بهترین موقعیت نوجوانان ایران در این لحظه از بازی از دست برود.

در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و فرصت خاصی روی دروازه دو تیم شکل نگرفت تا نیمه اول این مسابقه بدون آنکه اتفاق خاص دیگری روی دروازه دو تیم شکل بگیرد با تساوی بدون گل به پایان برسد.

بازی هوشمندانه نوجوانان در نیمه دوم

در نیمه دوم حسین عبدی با فرستادن کسری طاهری به زمین تلاش کرد خط حمله تیمش را تقویت کند. قرمزپوشان مراکش اما ۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم را دونده‌تر بودند و توپ و میدان را در اختیار داشتند. تاکتیک حسین عبدی در این نیمه استفاده از ضدحملات و غفلت مدافعان مراکش برای رسیدن به گل بود.

در دقیقه ۵۴ «هامونی» بازیکن تیم مراکش با حرکت از جناح چپ در آستانه محوطه جریمه به سمت دروازه ایران شلیک کرد که توپ با نوک انگشتان آرشا شکوری به کرنر رفت تا بهترین فرصت مراکش برای گلزنی در این مسابقه از دست برود.

در دقیقه ۶۱ شوت پشت محوطه «کوتون» را آرشا شکوری مهار کرد. در دقیقه ۶۵ «انایر» حرکت خود از جناح راست را آغاز کرد و با عبور از مدافع ایران ضربه خود را به سمت دروازه روانه کرد که توپ با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه مسابقه باز هم در بازیکنان مراکش در دقیقه ۶۸ فرصت داشتند دروازه تیم ایران را باز کنند اما تکل به موقع حسام نفری مقابل دروازه مانع از گلزنی «علائویی» شد.

اما اولین فرصت گلزنی ایران در دقیقه ۷۴ به دست آمد. جایی ارسال یعقوب براجعه از جناح راست به اسماعیل قلی زاده رسید و او با یک ضربه سر تماشایی توپ را دور از دستان گلر مراکش به کنج دروازه مراکش فرستاد تا نوجوانان ایران با نتیجه یک بر صفر پیش بیفتند.

نوجوانان مراکش در ادامه تلاش کردند گل خورده را جبران کنند. ضربه آزاد «کاتیبا» از پشت محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه ایران با واکنش دیدنی آرشا شکوری به کرنر فرستاده شد.

در شرایطی که داور برای این دیدار ۱۱ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، ملی پوشان کشورمان در دقیقه چهارم این وقت ها دروازه خود را باز شده دیدند و غفلت مدافعان باعث شد بازی به تساوی کشیده شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.