کد خبر : 143310
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
-

شناسایی ۶۰۰ ساختمان جهت تغییر کاربری به خوابگاه متاهلی علوم پزشکی

شناسایی ۶۰۰ ساختمان جهت تغییر کاربری به خوابگاه متاهلی علوم پزشکی
معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از شناسایی ۶۰۰ ساختمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور تغییر کاربری به خوابگاه متاهلی خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ نشست دبیران کانون‌های پیوند دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی، و اسماعیل عجم مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت و دکتر حمید رییسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر حمید رییسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در این نشست به تشریح خدمات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و همچنین ارائه گزارش عملکرد این صندوق در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ پرداخت.

به گفته وی این صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در بازه زمانی گفته شده ۱۴۸ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۸۷ میلیارد تومان در اختیار دانشجویان قرار داده است.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: از ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی ۱۶۴ هزار نفر مشتری ما هستند به این معنی که از ما خدمات و تسهیلات دریافت کرده‌اند. ۹۶ درصد میانگین درخواست‌ها را پوشش داده‌ایم و ۶۰ درصد وام‌های ما وام تحصیلی بوده است. از سال ۹۹ برای اولین بار با همکاری بانک قرض الحسنه مهر وام دستیاری را نیز تعریف کردیم.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه درباره راهبری سراهای دانشجویی گفت: مجموع خوابگاه‌های مجردی و متاهلی ما ۵۰۰ دستگاه است که تنها ۶ درصد آن خوابگاه متاهلی است. ما در ۴۲ دانشگاه اصلا خوابگاه متاهلی نداریم. در ۲۵ دانشگاه ۱۰۰۴ واحد خوابگاه متاهلی داریم.

وی اضافه کرد: ۶۰۰ ساختمان را در دانشگاه‌ها شناسایی کرده‌ایم که قابلیت تغییر کاربری دارند و به دنبال منابع و ظرفیت‌های قانونی هستیم تا بخشی از آنها را به خوابگاه متاهلی تغییر کاربری دهیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.