کد خبر : 137627
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
-

شروع فصل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی/ چه کسانی باید ماسک بزنند؟

شروع فصل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی/ چه کسانی باید ماسک بزنند؟
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، توصیه کرد گروه‌های پرخطر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

به گزارش سورپرس؛ شهنام عرشی اظهار داشت: در این فصل و همچنین فصل پاییز نیاز است افرادی که علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا دارند، حتماً از ماسک استفاده کرده و در روزهایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

وی با بیان اینکه معمولاً در آبان هر سال شاهد اوج پیک آنفلوانزا در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: افرادی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، حتماً باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، افراد بالاتر از ۶۰ سال سن، در صورتی که در یک سال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، یک نوبت یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، گفت: در شهریور و اوایل پاییز، ممکن است شاهد بیماری‌ها و اسهال‌های روده‌ای باشیم بنابراین شستشوی دست قبل از مصرف غذا، پرهیز از مصرف غذای خام و سالاد در بیرون از منزل را توصیه می‌کنیم.

عرشی افزود: اگر افرادی هستند که اسهال شدید دارند و مدت آن بیشتر از یکی دو روز شده، توصیه بر این است که در اولین فرصت به پزشک معالج، مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که از سفرهای با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علائم سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند و اگر به هر دلیلی مجبور به ترک منزل و دارای علائمی مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی هستند، حتماً از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.