کد خبر : 138238
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
-

همزمان با سفر رییس جمهوری؛

سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد/ آغاز اجرای ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه خودتامین صنایع در دوسال گذشته

سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد/ آغاز اجرای ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه خودتامین صنایع در دوسال گذشته
همزمان با دومین سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان اصفهان، واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، عملیات اجرایی این نیروگاه بر اساس ماده ۴ قانون رفع موانع تولید و طبق برنامه اعلامی وزیر نیرو برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات برق خود تامین توسط صنایع از ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم شروع شد و هم اینک به مرحله بهره برداری رسیده است.

نیروگاه فولاد مبارکه سومین واحد نیروگاهی خودتامین صنایع است که تا کنون به مرحله بهره برداری رسیده است و در مجموع وزارت نیرو عملیات احداث ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع را در دولت سیزدهم آغاز کرده است. دو واحد نیروگاهی صنایع هم پیش از این در سمنان به بهره برداری رسیده است.

بهره برداری از نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی و دیگر نیروگاه‌های خودتامین صنایع در راستای اجرای برنامه وزارت نیرو برای احداث نیروگاه جهت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق توسط صنایع اجرا می‌شود، برنامه‌ای که به موجب ماده ۴ قانون رفع موانع تولید در دستور کار قرار گرفت تا بخش قابل توجهی از ناترازی در صنعت برق کشور را بر طرف کند.

شایان ذکر است بر اساس قانون چنانچه صنایع انرژی بر به تکالیف قانونی خود برای احداث نیروگاه عمل نکنند، در ایام اوج بار مصرف برق در اولویت دریافت برق قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.