کد خبر : 64325
تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
-

سرنوشت تلخ نیمی از پناهجویان در اروپا

سرنوشت تلخ نیمی از پناهجویان در اروپا
بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت، حدود نیمی از پناهجویانی که در سال 2020 قصد مهاجرت به اروپا داشته اند، به مقصد نرسیده اند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲ هزار و ۲۷۶ نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریا غرق شدند.

بر اساس این گزارش، یک سوم قربانیان مسیر دریایی، در راه رسیدن به جزایر قناری اسپانیا جان باخته اند. در این مدت ۸۶ هزار و ۴۴۸ مهاجر به قاره اروپا رسیدند و از ورود ۵۲ هزار و ۳۷ مهاجر نیز در دریا جلوگیری شد.

سازمان بین المللی مهاجرت اضافه کرد: از ۲۰۱۴ بیش از ۲۲ هزار نفر در ۴ مسیر اصلی دریایی که به اروپا منتهی می‌شود غرق شده اند، این مسیر‌ها شامل مسیر میانی مدیترانه به ایتالیا و مالت، مسیر شرق مدیترانه از ترکیه به یونان، مسیر غربی مدیترانه به اسپانیا و مسیر اقیانوس اطلس به جزایر قناری است. این نهاد بین المللی همچنین از فقدان یک سیاست واحد میان اتحادیه اروپا و کشور‌های آفریقایی در زمینه مهاجرت انتقاد کرده است.

پیش‌تر سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده بود، در ۲۰۲۰ (سال گذشته) ۱۲۰۰ پناهجو که قصد مهاجرت غیر قانونی به خاک اروپا را داشتند، در آب‌های مدیترانه غرق شدند. وزارت کشور ایتالیا نیز اعلام‌کرده بود که طی ۲ ماه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ورود پناهجویان از طریق دریای مدیترانه به سواحل این کشور افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.