کد خبر : 109123
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
-

سرعت ابتلا به بیماری قلبی در مردان بیشتر از زنان است

سرعت ابتلا به بیماری قلبی در مردان بیشتر از زنان است
مردان نسبت به زنان سریعتر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند از همین رو کنترل فاکتور‌های خطر مانعی برای سرعت یافتن این بیماری در مردان است.
به گزارش سورپرس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در ایران بیماری‌های قلبی عروقی است، خاطر نشان کرد: ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی به علت مسائل هورمونال و استرس‌ها و ساختار ویژه بدنی در مردان بیشتر است و این تفاوت ده ساله در سن ابتلا مردان به زنان تقریبا در همه دنیا وجود دارد.
دکتر مصطفی داستانی با بیان اینکه علت شیوع بالای بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه و در مردان وجود فاکتور‌های خطر با نسبت بالا در جامعه است، افزود: داشتن رژیم غذایی نامناسب و پر از چربی اشباع شده، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی، کلسترول بالا در خون و بیماری‌هایی همچون دیابت یا فشار خون بالا از جمله عوامل زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تنگی نفس، درد قفسه سینه، احساس سرگیجه، داشتن ضربان قلب نامنظم از جمله علایم ناراحتی قلبی است که باید برای بررسی بیشتر حتما به پزشک مراجعه کنید، عنوان کرد: حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که بیماری قلبی در مردان بیش از حد پیش رفته باشد، بنابراین بیماری باعث توقف جریان خون در عضله قلب می‌شود.
وی ابراز کرد: کنترل بیماری‌های زمینه ای، بررسی‌های دوره‌ای و مراقبت‌های متناوب مانع ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در عموم افراد و از جمله مردان می‌شود.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.