کد خبر : 108506
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
-

سربلندی مدافعان سلامت در جشن پیروزی بر کرونا

آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ما روز به روز به ریشه‌کن شدن کرونا در کشورمان نزدیک می‌شویم و کادر درمان ما علی‌رغم تمام سختی‌ها و جانفشانی‌ها توانسته در برابر این ویروس منحوس سربلند شود.

گروه اجتماعی سورپرس– علی عبدالصمدی؛ پس از گذشت بیش از دو سال آمار متوفیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورمان تک‌رقمی شد و حتی در یک شبانه‌روز به صفر هم رسید و ما پس از فراز و نشیب‌های فراوان به جشن پایان دوران حاکمیت کرونا رسیدیم؛ هرچند هنوز متخصصین و کارشناسان امر معتقدند باید اصول بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت شوند و سهل انگاری در چنین بزنگاه‌هایی می‌تواند باعث بروز و شیوع موج‌های جدید شود.

با توجه به آمارها و موفقیت‌های به دست آمده ما باید در این برهه از زمان یادی کنیم از شهدای مدافع سلامت کشورمان که در کسوت‌های مختلف جهت پایش و پرستاری از جان بیماران کرونایی به فیض شهادت نائل شدند. بهداران، پرستاران، پزشکان و تمامی کسانی که در کادر‌های پزشکی و درمانی به یاری بیماران کرونایی کشور شتافتند و بعضا از جان خود گذشتند.

در این زمان که کرونا به ریشه‌کن شدن کامل نزدیک و نزدیکتر می‌شود، باید یادی کنیم از عزیزانی که به این ویروس مبتلا شدند و جانشان را از دست دادند؛ کسانی که جایشان در میان ما همواره خالی است و نیستند تا به زانو درآمدن این ویروس را به چشم خود نظاره کنند.

در این میان نباید از تلاش‌های محققین و کارشناسان و انستیتو‌های مختلف جهت وارد کردن و تولید واکسن کرونا به افراد جامعه غافل ماند. افرادی که در زمینه‌ی ورود واکسن و بالاخص تولید واکسن‌های بومی ایرانی فعالیت داشتند، اهتمامی چشمگیر و مثال‌زدنی داشتند. همتی والا و طاقت فرسا که البته در این ایام به ثمر نشست و امروز جامعه با کاهش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا رو به روست.

امید است با کوشش و هوشیاری ملی کرونا برای ابدیت ریشه‌کن شود و دیگر زمینه‌ای برای بروز این بیماری و بیماری‌های مشابه (مانند آبله‌ی میمون) با رعایت مسائل بهداشتی در کشور ما وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.