کد خبر : 75327
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
-

زمان تحلیف اعضای جدید شورای شهر تهران

زمان تحلیف اعضای جدید شورای شهر تهران
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: وزارت کشور پيگير برگزاري مراسم تحليف و آغاز به کار شوراي ششم شهر تهران در ۱۷ يا ۱۸ مرداد است.

به گزارش سورپرس؛  محسن هاشمی روز یکشنبه در جلسه سیصد و هفتم شورای شهر تهران افزود: انتصاب حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای را به ریاست قوه قضاییه تبریک می گویم و امیدواریم که با افزایش کارآمدی و تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، به موفقیت نائل شوند.

وی یادآورشد: از امروز یک ماه تا آغاز به کار شورای ششم باقی مانده و از فرمانداری تهران این تصمیم قانونی را ابلاغ کردند و به بحث گذاشتیم و بنا شد همانطور که گفته ام و در جلسه هیات رئیسه هم تصویب شد، آخرین جلسه شورای پنجم ۱۲ مرداد سه شنبه برگزار شود.

هاشمی اظهارداشت: برنامه ریزی برای دوره انتقال تا شنبه ۱۷ مرداد انجام می شود و احتمال قوی مراسم شنبه یا یکشنبه ۱۷ یا ۱۸ مرداد برگزار می شود که وزارت کشور در حال تنظیم آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود تخریب هایی که در رسانه ها و بی مهری در رسانه ملی به شورای پنجم می شود، مفتخریم که مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات و شفاف و با آرامش به شورای بعد تحویل می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، تعداد پرسنل رسمی و شرکتی شهرداری نه فقط افزایش نیافت، بلکه شاهد کاهش ۲۰ درصدی نیروهای داخلی و خارجی این نهاد و چابک سازی ساختاری نیز بودیم.

هاشمی ادامه داد: در این دوره نه فقط بخش دیگری از اموال و املاک شهرداری در اختیار اشخاص حقیقی، حقوقی و عمومی قرار نگرفت بلکه وضعیت چند هزار ملکی که بدون انجام فرایند شفاف و قانونی واگذار شده بود، نیز مشخص و چند ۱۰۰ ملک نیز پس گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این دوره نه فقط شهر فروشی و ساخت و ساز پر تراکم و خارج از طرح تفصیلی متوقف شد، بلکه مصوبه بارگذاری های منفی مانند برج باغ ها نیز ابطال شد.

وی اضافه کرد: نه فقط توافقات نوشته یا نانوشته جدیدی برای واگذاری منابع مدیریتی منعقد نشد، بلکه برای احقاق حقوق شهر در توافقات گذشته نیز پیگیر جدی به عمل آمد.

هاشمی اعلام کرد: در این دوره با وجود همه بحران هایی که در تهران داشتیم چه به دلیل تحریم و چه به خاطر کرونا، نه فقط بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد، بلکه بخشی از بدهی های گذشته نیز بازپرداخت و فقط جرایم مربوط به بدهی های گذشته به تعهدات شهرداری اضافه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این دوره نه فقط دوستان، آشنایان، فعالان سیاسی و مدیران آشنا جذب شهرداری نشدند بلکه برای نخستین بار، آزمونی علمی و شفاف و مبتنی بر رقابت جهت جذب نیروی جوان و متخصص در شهرداری برگزار شد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس انتظار از رسانه های حاکمیتی و مدیریت شهری آینده آن است که نکات را مثبت ببینند و از سیاه نمایی خودداری کنند و فضای منفی و یاسی که در بخشی از جامعه نسبت به موثر بودن نهادهای انتخابی وجود دارد و موجب عدم مشارکت در انتخابات اخیر گردید هم افزوده نشود و امید جای یاس، مشارکت جای قهر و هم افزایی جای تخریب را بگیرد.

هاشمی تصریح کرد: در هر صورت دستاوردهای مدیریت شهری در این دوره منطبق با منویات بر زمین مانده رهبر معظم انقلاب در مورد صیانت از باغات و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر، شفافیت و مبارزه با رانت و مفاسد و همینطور حفظ سرمایه های اصیل تهران است و با توجه به اینکه شورای ششم مدعی ولایتمداری و عمل به توصیه های رهبری است مناسب است که از این دستاوردها استقبال کرده و مسیر آن را تداوم بخشد و کاستی های این دوره از مدیریت شهری را جبران کند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.