وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا فقط به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی توصیه می شود، اظهارکرد: افراد مبتلا به برونشیت مزمن، آسم، سالمندان بالای ۶۵ سال، زنان باردار، شاغلان کادر درمان، مبتلایان به بیماری های قلبی، دیابت و … در اولویت بهره مندی از واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

وی انجام واکسیناسیون آنفلوانزا را برای افرادی که چاقی مفرط دارند و همچنین کودکان زیر پنج سال ضروری دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی همه افراد با دارا بودن هر شرایطی ، باید پروتکل های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کنند و با تزریق واکسن آنفلوانزا این تصور را نداشته باشند که ابتلا به بیماری را نخواهند داشت.

وی در خصوص درگیری ریوی قابل توجه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ توضیح داد: این افراد سطح آنتی بادی محافظت کننده خیلی بالایی دارند و ممکن است تا مدتی مبتلا به این بیماری نشوند، اما رعایت پروتکل ها حتی برای این افراد هم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مادران و پدران سالمند دارند ، شاغل بوده و به هر دلیلی  قرنطینه خانگی را رعایت نکردند، عامل انتقال دهنده بیماری به آن ها هستند ، بنابراین تا حد امکان تماس با آن ها را محدود کنید و فقط در فضای باز با رعایت فاصله  با آن ها ملاقات داشته باشید.

دکتر مرادخانی یادآور شد: با وجود کوچک ترین علامت سرماخوردگی ، درد بدن و … از حضور در کنار سالمندان به شدت خودداری کنید و با مراجعه به پزشک و انجام پیگیری های مورد نیاز از سلامت خود مطمین شوید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۰۱