کد خبر : 75037
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
-

روسیه و مصر منطقه صنعتی مشترک راه اندازی می‌کنند

روسیه و مصر منطقه صنعتی مشترک راه اندازی می‌کنند
روسیه و مصر منطقه‌ صنعتی را در مساحت 5.2 میلیون مترمربع و سرمایه گذاری 7 میلیارد دلار راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، قاهره و مسکو مذاکراتی را برای ایجاد منطقه اقتصادی روسیه در شهر پورتسید که شمال شرقی مصر واقع شده، مذاکره می‌کنند. بر اساس اعلام وزارت صنعت و تجارت مصر، در آینده نزدیک دو کشور مذاکراتی را برای برداشتن گام‌های عملی به منظور ایجاد منطقه اقتصادی برمی‌دارند که این مذاکرات بین کمیته‌های تجاری، اقتصادی و همکاری‌های علمی و پژوهشی دو کشور انجام خواهد شد.

وزیر صنعت مصر اضافه کرد که راه‌اندازی این منطقه صنعتی دسترسی محصولات روسیه به بسیاری از بازارها را فراهم خواهد کرد. با ایجاد منطقه صنعتی بسیاری از کارخانه‌ها در این منطقه احداث می‌شود و بخش‌های مختلف اقتصادی توسعه می‌یابد.

این پروژه اقتصادی که جاه‌طلبانه و بلندپروازانه معرفی شده یک گام بلند برای تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور است و این منطقه اقتصادی در مساحت ۵٫۲ میلیون مترمربع با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ میلیارد دلار انجام خواهد شد.

به گفته وزیر صنعت مصر، روسیه و مصر ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری و همکاری در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های ریلی و مدرن‌سازی آنها دارند. همچنین دو کشور می‌توانند در باره مرکز کنترل حمل و نقل ریلی، عرضه و مونتاژ واگن‌ها و نیز صنایع کشتی‌سازی و تولید تانکرهای نفتی فعالیت کنند.

وی تأکید کرد که دو کشور همچنین در زمینه اکتشاف میادین نفتی و بخش‌های بانکی امکان فعالیت دارند.

طرفین مقدمات این قراردادها را در سال ۲۰۱۸ امضاء کردند که قرار شد اجرای کامل آنها طی ۱۳ سال انجام شود. شرکت‌های روسی انتظار دارند که خط‌های تولید را در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کنند. شرکت‌های روسی به دنبال کاهش تعرفه‌های انرژی و تعریف سیستم‌های جدید مالیاتی و نیز فراهم کردن شرایطی برای فعالیت‌های آسان هستند. شروع کار و برنامه‌های اجرایی آن در سال ۲۰۲۰ تعریف شد اما به دلیل بیماری کووید ۱۹ و همه‌گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

بر اساس گزارش‌ها، ‌مسکو حدود ۱۹۰ میلیون دلار در توسعه و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، در حالی که حجم کل سرمایه‌گذاری‌ها به ۷ میلیارد دلار خواهد رسید. روسیه چنین طرح هایی را با کشورهای همسایه دنبال می کند که پیشتر قرارداد مشابهی را با عربستان امضاء کرده بود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.