کد خبر : 71290
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
-

روسیه مجوز دور زدن بلاروس را نداد

روسیه مجوز دور زدن بلاروس را نداد
روسیه برنامه فرود هواپیماهای دو شرکت اروپایی را که قصد داشتند بدون گذر از حریم هوایی بلاروس به مسکو پرواز کنند لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، برخی رسانه‌های روسی ازجمله «خاکاسی اینفو» اعلام کردند: دو شرکت هواپیمایی اوستریان ایرلاینز و فرانس ایر پرواز‌های خود به مسکو را بخاطر خودداری سازمان هواپیمایی روسیه از موافقت با مسیر جدید پرواز با دور زدن حریم هوایی بلاروس لغو کردند.

در گزارش این رسانه‌ها گفته شده است که شرکت‌های هواپیمایی غربی پس از اقدام دولت بلاروس در فرود اجباری هواپیمای ریان ایر در فرودگاه مینسک، بلاروس را تحریم کردند.

تارنمای روسی «ریدوس ایر» هم درگزارشی نوشت: در دو شبانه روز اخیر سازمان هواپیمایی روسیه، هفت هواپیمای مسافربری را بازگردانده و اجازه پرواز ندادند. در این رابطه پرواز‌های ایرفرانس و آوستریان ایرلاینز به مسکو و پرواز مسکو به ویلینیوس لغو شده است.

در این گزارش آمده که شرکت هواپیمایی روسیه موسوم به روس آویاتسیا از اظهار نظر در مورد لغو این پرواز‌ها خودداری کرده است. در این گزارش به نقل از منبع آگاه دولت روسیه و بدون ذکر نام و مقام وی گفته شد که تصمیم در این مورد در بالاترین سطح گرفته شده و تصمیمی سیاسی است. به گفته وی در دو شبانه روز اخیر مجوز استفاده هفت هواپیمای غربی از حریم هوایی روسیه لغو شده است و برای هر مورد دلیل قانونی اعلام شده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.