کد خبر : 47846
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
-

آشنایی با سازمان‌های داوطلبانه به پویایی جامعه کمک می‌کند

آشنایی با سازمان‌های داوطلبانه به پویایی جامعه کمک می‌کند
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری گفت: یاد بگیریم که فرزندانمان را از کودکی با سازمان‌های داوطلبانه آشنا کنیم این کار هم به پویایی جامعه کمک می‌کند و هم جامعه را از فردگرایی منفی دور می‌کند.

به گزارش سورپرس، علی ربیعی، سخنگوی دولت روز شنبه به مناسبت روز جهانی داوطلب، در خانه هلال احمر هرندی تهران با تبریک روز هلال احمر به داوطلبان این مجموعه، داوطلبی را یک روحیه و فرهنگ عنوان کرد و گفت: هر جامعه‌ای بدون توجه به روحیه داوطلبی پویا و بانشاط نخواهد بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری افزود: مفاهیمی مانند مددکاری و خیرین سازمان‌پذیر نیستند اما اگر می‌خواهند اثرپذیر باشند باید در درون سازمان شکل بگیرند. داوطلبی یک ساختار معنوی است که در درون جامعه و ارزش‌های آن شکل گرفته است.

ربیعی تاکید کرد: به عنوان یک کنشگر اجتماعی و کسی که سال‌ها در مسائل اجتماعی بوده‌ ام، معتقدم هیچ دوره‌ای چون سال‌های اخیر نیاز به همدلی و هم‌آوایی در کنار هم نداریم.

وی یادآور شد: تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی باعث شد در سال‌های اخیر آنگونه که باید در کنار هم نباشیم. اکنون باید همه در کنار هم باشیم و از عمری که خدا به ما داده است در نظام داوطلبی استفاده کنیم.

ربیعی افزود: همه باید به‌شکل داوطلبانه کنار هم باشیم مثلاً من معلم هستم می‌توانم داوطلبانه درس بدهم و یا افراد در حرفه‌های دیگر می‌توانند داوطلبانه در کنار هم باشند.

وی گفت: دولت بعد از جلسه‌ای که دلمشغولی مقام معظم رهبری در آسیب‌های اجتماعی مطرح شد ساختارهای مناسبی را برای برطرف کردن نگرانی مقام معظم رهبری ایجاد کرد که معطوف به آسیب‌های اجتماعی بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همه ما در جامعه باید بدانیم آسیب این نیست که دیگران دارند ما نداریم، آسیب این است که هیچکس در جامعه ایمن نخواهد بود.

ربیعی تصریح کرد: جلسه مقام معظم رهبری،  جلسه شتابدهنده بود و امروز خوشبختانه ظرفیت‌هایی در محلات وجود دارد می‌توانند زمینه آسیب را هدف قرار دهد.

وی بیان کرد: ترک تحصیلی‌های زودرس آسیب است که در سمن‌های (سازمان‌های مردم‌نهاد) محلات درحال برطرف شدن هستند. باید از ظرفیت‌های محلات برای آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

ربیعی در ادامه افزود: هلال‌احمر یک سازمان مستقل و معنوی جامعه است. توصیه می‌کنم هلال احمر از همه ظرفیت‌هایی که دارد در  قالب نظام سمن‌ها استفاده کند.

وی تاکید کرد: هلال‌احمر فقط برای سیل و زلزله و بلایای‌های طبیعی نیست این تصور نادرست است. البته این کار تخصصی آنها است اما هلال احمر امروز برای مسائل جاری و روز و حتی برای بحران‌های اجتماعی که در محلات صورت می‌گیرد ظرفیت دارد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری عنوان کرد: اساساً یاد بگیریم که فرزندانمان را از کودکی با سازمان‌های داوطلبانه آشنا کنیم اینکار هم به پویایی جامعه کمک می‌کند و هم جامعه را از فردگرایی منفی دور می‌کند و هم بچه‌هایی که در این فضاها رشد می‌کنند می‌آموزند در مواقع بحران به دیگران کمک کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.