کد خبر : 128106
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
-

کنعانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

روابط تهران و ریاض رسما آغاز شد

روابط تهران و ریاض رسما آغاز شد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و عربستان توافق کردند زمینه‌های بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری دو کشور را در اسرع وقت فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پکن در جمع خبرنگاران با اشاره دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان گفت: باید اطلاع بدهیم که متعاقب توافق دو کشور برای از سرگیری روابط رسمی فی مابین امروز اولین دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در شهر پکن داشتیم.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو‌های بسیار خوب و سازنده‌ای میان دو کشور انجام شد، افزود: دو طرف اعلام کردند روابط رسمی ایران و عربستان از امروز آغاز شده است و وارد مرحله بر قراری روابط دو کشور شده‌ایم.

کنعانی ادامه داد: دو طرف توافق کردند زمینه‌های بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری دو کشور را در اسرع وقت فراهم کنند و به همین منظور در روز‌های آینده هیأت‌های فنی دو کشور را تبادل خواهیم کرد و هیأت‌های فنی طی روز‌های آینده راهی پایتخت‌های دو کشور خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در چارچوب مذاکراتی که میان دو وزیر در دو دور گفتگو‌های خصوصی و عمومی برگزار شد طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت منطقه و همچنین به درونزا بودن امنیت در منطقه تاکید کردند و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.