کد خبر : 125597
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
-

دستگیری ۳۶۲ سارق مغازه در کشور

دستگیری ۳۶۲ سارق مغازه در کشور
جانشین پلیس آگاهی فراجا از مرحله اول طرح مبارزه با سارقان مغازه خبر داد

به گزارش سورپرس، سردار فرامرز به‌گذر در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها و وجود اموال با ارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت‌های مشابه، همواره در کانون توجه سارقان بوده است.

وی افزود: عوامل مختلفی در گرایش و رویکرد سارقان به سرقت از مغازه دخالت دارند که از جمله تاثیرگذارترین آنها می‌توان به کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مثل نصب دزدگیر و آژیر خطر و وجود نقص در درها و قفل درها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء‌های قانونی در برخورد با سرقت، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و … اشاره کرد.

جانشین پلیس آگاهی فراجا گفت: همچنین بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان ها و کلانشهرها اتفاق می‌افتد که معمولاً سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار بومی و با اتخاذ شیوه و شگرد تخریب در و قفل در از طریق کانال کولر، کرکره کشی، سوراخ کردن سقف یا کف و … صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مرحله اول طرح مبارزه با سارقان مغازه که در اوایل بهمن ماه سال جاری اجرا شد، خاطرنشان کرد: این طرح به مدت سه روز در استان‌های سراسر کشور با محوریت پلیس آگاهی انجام شد که در این راستا ۳۶۲ سارق و ۲۳ مالخر دستگیر و همچنین ۵۲۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، به گذر در ادامه ضمن هشدار به مالکان مغازه برای نصب آژیر خطر، طوری که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند، گفت: در صورتی که مراجعه کننده زمینه‌ای‌ فراهم کند تا صاحب مغازه حتی برای لحظه‌ای مجبور به ترک مغازه شود مغازه‌دار باید یک نفر مورد اعتماد را به جای خود بگذارد زیرا ممکن است همدست سارق در غیاب صاحب مغازه اقدام به دخل زنی کند.

وی همچنین گفت: مغازه‌داران باید افرادی را به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب کنند که مورد شناسایی و تایید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان را نیز شناسایی کنند.

انتهای پیام/۷۷۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.