کد خبر : 136177
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
-

خطر حضور پشه آئدس در شمال کشور/ آئدس در رشت و انزلی شناسایی شد!

خطر حضور پشه آئدس در شمال کشور/ آئدس در رشت و انزلی شناسایی شد!
گزیدگی پشه آئدس باعث تب بالا و علائم شبیه آنفولانزا می‌شود که بنا به گفته مسئولان این پشه در دو نقطه رشت و انزلی صید شده، اما بیماری زا نبوده است.

به گزارش سورپرس؛ مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی پشه آئدس در دونقطه محدود از رشت و انزلی خبر داد و گفت: هیچ‌یک از پشه‌های صیدشده بیماری‌زا نبوده‌اند.

محمدرضا امینی، مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت مستمر کارشناسان بهداشتی گیلان در سال‌های اخیر برای شناسایی و صید پشه آئدس، افزود: تاکنون این‌گونه پشه در دونقطه از بندر انزلی و رشت شناسایی و صیدشده که این پشه‌ها آلوده به ویروس و یا ناقل بیماری نیز نبوده است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در شهرستان‌های بندرانزلی و رشت، مه پاشی و بهسازی محیط و به‌موازات آن مراقبت‌های حشره‌شناسی صورت می‌گیرد، گفت: این اقدامات جاری و پیشگیرانه برای جلوگیری از ازدیاد این پشه است و جای نگرانی از بابت ازدیاد پشه و شیوع بیماری وجود ندارد.

لازم به ذکر است که فرد در صورت گزیدگی پشه آئدس پس از گذشت چند روز از علائم سطحی احساس بهبودی موقت کرد و سپس به طور کاملا ناگهانی دچار کما و بعد مرگ خواهد شد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.