کد خبر : 6938
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
-

رئیس سازمان غذا و دارو:

خدمات جامعه پزشکی و دارویی در دوران دفاع مقدس ارزنده بود

خدمات جامعه پزشکی و دارویی در دوران دفاع مقدس ارزنده بود
محمدرضا شانه‌ساز گفت: دولتمردان آمریکایی باید بدانند که با به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی، هزاران حاج قاسم از ملت و به ویژه از نسل جوان ما رویش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سورپرس؛ محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم گرامیداشت ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور که صبح امروز (شنبه) در این سازمان برگزار شد، ضمن محکمیت اقدام وقیحانه دولتمردان آمریکایی در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی بی‌خردترین افراد روی زمین هستند؛ چراکه گمان می‌کنند با به شهادت رساندن اسطوره‌های ملی و قهرمانان جبهه مقاومت، قدرت و اراده امت اسلامی در نبرد با نظام سلطه تضعیف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی یک شخص نبود، بلکه یک تفکر بود، افزود: دولتمردان آمریکایی باید بدانند که با به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی، هزاران حاج قاسم از ملت و به ویژه از نسل جوان ما رویش پیدا خواهد کرد.

این مقام مسوول با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و نقش مهم و بی‌بدیل جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: خدمات ارائه شده حوزه داروئی کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی به رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بسیار ارزنده بود.

شانه‌ساز با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس شهدای فراوانی از حوزه پزشکی و دارویی تقدیم اسلام کردیم، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و به واسطه فشار و تحریم‌های بلوک غرب و شرق و همراهی آن‌ها با رژیم بعث عراق، صنعت داروسازی کشور در شرایط سختی قرار داشت. همین محدودیت‌ها باعث شد که ما از تمام ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم که همین تلاش‌های بی‌وقفه منجر به راه‌اندازی طرح ژنریک را در کشور شد.

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: صنعت داروسازی کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی جهش عمده‌ای پیدا کرد و توانستیم با توسعه دانشکده‌های داروسازی، گام‌های مهمی در مسیر پیشرفت صنعت داروسازی کشور برداریم.

وی افزود: نتیجه و حاصل مجاهدت‌ها در سال‌های دفاع مقدس، تقدیم شهدا و جانبازانی از حوزه دارویی کشور بود.

شانه ساز با تاکید بر اینکه اکنون نیز همچون دوران هشت سال دفاع مقدس صنعت دارویی کشور مورد تحریم دشمنان قرار دارد، گفت: ادامه داد:، اما هر جا که دشمن بخواهد کوچک‌ترین آسیبی به سلامت مردم ما بزند، صنعت داروسازی پیشقدم شده و از توانمندی‌های خود برای کاستن از فشار‌های دشمنان بکاهد.

وی افزود: البته انتظار می‌رود نهاد‌های بین‌المللی در این شرایط سکوت نکنند.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به پیشرفت‌های دارویی کشور در این سال‌ها، گفت: صنعت داروسازی کشور در چنین شرایطی توانسته بیش از ۹۷ درصد نیاز داخلی را تامین کند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.