کد خبر : 78149
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
-

خانه به خانه رأی اعتماد بگیرید

خانه به خانه رأی اعتماد بگیرید
اوضاع آشفته این روزها نه یک معضل، نه چند معضل که ملغمه‌ای از مشکلات ریز و درشت است که همه روزه در صفحات مجازی سیلی می‌زد بر صورت آدمی.

گروه اجتماعی سورپرس _ سهیلا طایی؛ حالا که آمار مرگ روزانه ناشی از کرونا را می‌بینیم و عبور می‌کنیم، در مقابل تصاویر اعتراض خوزستانی‌ها به بحران آب تنها به گذاشتن یک پست در صفحات مجازی بسنده می‌کنیم و ده‌ها مشکل دیگر و واکنش‌های متفاوت.

مشکلات اقتصادی را هم که مدت‌هاست از یکدیگر پنهان نمی‌کنیم و صورتمان سرخ نیست چون می‌دانیم همه‌ درگیریم؛ همه در هر سطحی با نوعی از مشکلات اقتصادی دست به گریبانیم. اما ادامه این شرایط به سود چه کسانی خواهد بود؟ آب این شرایط به آسیاب چه کسانی می‌ریزد؟ این روند از ما چگونه مردمانی می‌سازد؟

پاسخ دردناک است و گویا، و هزاران بار به آن پرداخت شده است. راه‌حل اما «اعتماد است و اعتماد» و در آستانه تشکیل دولت سیزدهم، تنها یک وظیفه بر عهده‌ سید ابراهیم رئیسی و تیم اجرایی او خواهد بود که اگر همین یک کار به نحو احسن اجرا شود، می‌توان بار دیگر بر سرمایه اجتماعی تکیه کرد.

 

می‌توان از مردم خواست برای عبور از شرایط آستین بالا بزنند و وارد کارزار شوند، می‌شود انتظار داشت بسیاری از مشکلات در سطح خانواده، کوچه و محله حل شود و آن حلقه مفقوده «اعتماد» است.

در شرایطی که به‌نظر می‌رسد میان نمایندگان مردم در ساختمان بهارستان و خودشان در کوی و برزن فاصله هست، رئیس جمهور منتخب و کابینه‌اش باید خانه به خانه از مردم رأی اعتماد بگیرند. باید مردم را راضی کنند که فرصت بدهند تا دولتمردان خود را به آنها ثابت کنند و ثابت کنند آنها که پست و مقام دارند تافته جدابافته نیستند و بلکه زیر بار مسئولیت کمرشان خم و سرشان پایین‌تر است.

ثابت کند همه برای رسیدن به یک هدف متعالی کار می‌کنیم، تعدادی در بدنه مدیریتی دولت و بقیه در بطن جامعه. در شرایط حساس کنونی تنها نیاز ما ساخت اعتماد است. همین بس چرا که مشکلات اقتصادی، بیماری، بحران آب و هوا و… همواره در سطوح مختلف پیش خواهد آمد و عبور از آنها مستلزم اعتماد میان ملت و دولت است.
این تنها راه حل امروز ماست.

 

*کارشناس مسایل اجتماعی

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.