کد خبر : 42492
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
-

کاهش چشمگیر دما در شمال شرق کشور

کاهش چشمگیر دما در شمال شرق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می‌شود دمای هوا در برخی مناطق شمال شرق کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش پیدا کند.

به گزارش سورپرس، سلامی، کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی به جز استان‌های واقع در شمال کشور مانند گیلان و مازندران در بقیه مناطق کشور تا چهار پنج روز آینده پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت و جو نسبتاً آرام و پایدار خواهد بود.

وی گفت: بنابر این دور از انتظار نیست که در نواحی پرجمعیت، کلان شهر‌ها و مناطق صنعتی به ویژه در تهران شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی باشیم و آسمانی غبارآلود را در برخی ساعات شبانه روز پیش بینی می‌کنیم.

سلامی وزش باد و کاهش محسوس دما را پدیده مهم شرق کشور خواند و افزود: این پدیده به خصوص در شمال شرق کشور اتفاق خواهد افتاد که بر اساس آن شاهد کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما خواهیم بود و از کشاورزان خواست با توجه به این کاهش دما، مسائل را رعایت کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی، وزش باد نسبتاً شدید و وقوع گرد و غبار را از پدیده‌های غالب شرق کشور خواند و گفت: این پدیده در شمال استان سیستان و بلوچستان و استان‌های هرمزگان و کرمان به چشم خواهد خورد.

وی درباره هوای پایتخت گفت: امروز شاهد غبار محلی در تهران خواهیم بود و دمای هوای تهران در گرمترین زمان به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.