کد خبر : 64317
تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
-

خاموشی برج میلاد امشب، همزمان با ساعت زمین

خاموشی برج میلاد امشب، همزمان با ساعت زمین
امشب ساعت ۲۰:۳۰ چراغ‌های برج میلاد همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» ۱ ساعت خاموش می‌شود.

به گزارش سورپرس، چراغ‌های برج میلاد همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین»، امروز شنبه شب، ۷ فروردین به مدت یک ساعت خاموش می‌شود. ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده صندوق جهانی طبیعت که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت ۱ ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی درباره تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌کنند.

چراغ‌های برج میلاد تهران به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا و «بام فرهنگ و هنر کشور»، در حمایت از محیط زیست جهانی امسال نیز به روال سال‌های گذشته، امروز شنبه، ۷ فروردین، مصادف با آخرین شنبه ماه مارچ، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برای حفاظت از محیط زیست خاموش می‌شود.

صندوق جهانی طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در حفاظت از محیط زیست است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در سوئیس تأسیس و این رویداد نمادین برای نخستین بار در ۲۰۰۷ میلادی توسط این صندوق جهانی از استرالیا آغاز شد، در این سال ۲/۲ میلیون نفر در شهر سیدنی برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق شدند تا چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند.

پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس، برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند و در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال ۱۳۹۰ با خاموش شدن چراغ‌های برج میلاد آغاز شده است.

برج میلاد یک برج مخابراتی چندمنظوره در شمال غربی پایتخت است که به عنوان نماد تهران مدرن، از نقاط مختلف شهر دیده می‌شود. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.