کد خبر : 118437
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
-

یک تروریست دستگیر شد؛

حمله تروریستی به زائران شاهچراغ/۱۳نفر شهید و ۲۱ نفر زخمی شدند

حمله تروریستی به زائران شاهچراغ/۱۳نفر شهید و ۲۱ نفر زخمی شدند
یک فرد مسلح عصر امروز در حرم شاه‌چراغ(ع) به زائران حمله کرد که در پی آن ۱۳ نفر به شهادت رسیده و ۲۳ نفر هم زخمی شدند، در میان شهدا زن و کودک هم دیده می‌شود. حال دو نفر از مصدومان وخیم است.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس؛ عصر چهارشنبه یک فرد مسلح در حرم شاه‌چراغ به مردم حمله کرده که منجر به شهادت ۱۳ نفر تاکنون شده است. برخی منابع خبری از دستگیری دو تروریست هم خبر داده‌اند که هنوز توسط مسئولان تأیید نشده است.

این فرد با ورود به حرم شاه‌چراغ (ع) اقدام به شلیک به زائران و خادمان کرد. اورژانس آمار شهدا را ۱۳ و زخمی‌ها را ۲۱ نفر اعلام کرده که حال دو نفر وخیم است. بااین‌حال آمارهایی از زخمی شدن ۴۰ نفر و شهید شدن ۱۵ نفر نیز رسانه‌ای شده است. دو کودک و یک زن هم در میان شهدا دیده می‌شود.

 

عامل این حادثه تروریستی دستگیر شده است. فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تایید اینکه عامل حمله به زائران شاهچراغ یک نفر بوده است، گفت: این فرد دستگیر و زخمی شده و هم اکنون در حال مداوا و بازجویی است.

سردار رهام بخش حبیبی توضیح داد: ضمن تسلیت به مردم، به وقت اذان مغرب عامل حادثه از درب ورودی باب الرضا وارد می‌شود و همان جلوی در به سمت خادمان و زائران شلیک کرده و وارد صحن می‌شود.

وی با اشاره به زخمی و شهید شدن تعدادی در این حادثه بیان کرد: نیروی انتظامی سپس به محل می‌رسد و فرد را دستگیر می‌کند که هم اکنون در حال مداوا و بازجویی است. آنچه بر اساس تصاویر داریم که مهاجم یک نفر بوده که دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: آماری از تعداد دقیق شهدا و زخمی‌ها در دست نیست و اورژانس وارد عمل شده و مجروحان را از صحن بیرون برده است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس هم در جمع خبرنگاران گفت: فعلاً ۱۳ نفر شهید شده اند و فعلاً این آمار دقیق‌ترین آمار است. بعضی از مصدومان نیز بدحال هستند که جراحان متبحر مشغول مداوا و جراحی هستند.

وی گفت: فرد تروریست نیز در حال بازجویی است و جزئیات نیز اعلام می‌شود.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در ساعت ابتدایی این حادثه در اظهاراتی گفت: مقارن مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و به سوی زائران شلیک کردند.

 حمله تروریستی در شاهچراع توطئه‌های دشمنان را آشکار کرد/ آمار شهدا ۱۳ نفر است

 

احمد وحیدی در جریان گفت و گوی زنده با شبکه خبر در سخنانی با عرض تسلیت شهادت تعدادی از مردم در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ اظهار داشت: در جریان این حادثه تروریستی جمع عزیزی از مردم شریف ما که مشغول دعا و زیارت و نماز بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

وی با اشاره به شهادت ۱۳ نفر در جریان این حادثه بیان کرد: با توجه به وضعیت مجروحان ممکن است به تعداد شهدا اضافه شود.

وزیر کشور با بیان اینکه این حادثه چند چیز را بیان می کند، یادآور شد: اولاً توطئه‌های دشمن را آشکار کردند و پرده دیگری از جنایات دشمن بود و نشان داد توطئه دشمن توطئه پیچیده‌ای است که خشونت‌ها و شهادت جمع بی گناهان را مدنظر دارد.

وی بیان کرد: این حمله تروریستی در عین حال نشان دهنده مقابله با همه قداست‌ها و حرکت‌های ضدینی بود که قبل تر هم مشاهده شده و این بار به حرم شاهچراغ (ع) اسائه ادب شد و تعدادی به شهادت رسیدند.

وی گفت: مسئله سوم نشان‌دهنده قساوت قلب دشمنان ماست و پیش‌تر گونه‌هایی از آن را در خیابان‌ها از سوی اغتشاشگران مشاهده کردیم.

وزیر کشور بیان کرد: باید توجه کرد که این جریان اغتشاشات که روزهای گذشته موجب اذیت مردم شد در شکل‌های دیگر توسط دشمن در حال رفتن به مسیرهای خطرناکی است و جریان تروریستی با استفاده از فضای اغتشاش وارد عمل شدند.

وحیدی در عین حال با اشاره به اینکه در این حادثه ۱۳ نفر شهید شدند، اعلام کرد که مسئولان امنیتی با شدت و حدت مراقبت خواهند کرد.

 مهاجم هنوز صحبتی نداشته است / فعلاً گروهی مسئولیت را برعهده نگرفته است

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جمع خبرنگاران گفت: ضارب با اسلحه وارد حرم شده و محافظ حرم را مورد اصابت قرار داده است و با سرعت تصمیم این بوده که نماز جماعت را به رگبار ببندد اما نتوانسته به هدف شوم خود برسد.

وی گفت: خود ضارب مجروح شده و هنوز نتوانسته در این خصوص صحبت کند.

استاندار فارس بیان کرد: وضعیت حرم در امنیت و آرامش است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: طبق اطلاعی که دارم گروه و دسته‌ای هنوز مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

پس از حمله تروریستی شب چهارشنبه افراد مسلح به زائرین حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضور به موقع نیروهای نظامی و امنیتی در حال حاضر وضعیت حرم مطهر و خیابان‌های اطراف آرام است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.