کد خبر : 134348
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
-

جنگ ۳ مدعی بر سر شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات

جنگ ۳ مدعی بر سر شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات
سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران را می‌توان شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران نامید، البته به شرطی که این بازیکن بتواند موافقت باشگاه وایله برای انتقال به تیم‌های ایرانی را جلب کند.

به گزارش سورپرس؛ سعید عزت‌اللهی نیم‌فصل دیگر با وایله دانمارک قرارداد دارد و پیش از این به تفصیل درباره آخرین وضعیت این بازیکن با تیم دانمارکی مطالبی را به رشته تحریر درآورده و اعلام کردیم که بعد از صعود دوباره وایله به لیگ برتر دانمارک این باشگاه برای ماندن سعید در این تیم باشگاهی پیشنهاد تمدید قرارداد داده این درحالی است که فعلا قرارداد طرفین تا نیم‌فصل آینده (پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات) معتبر است.

مسئولان وایله به‌خوبی به ارزش‌های بازیکنی مانند عزت‌اللهی واقف هستند و می‌دانند درصورتی‌که بخواهند این بازیکن جنگنده را از دست بدهند باید هزینه‌های به‌مراتب بیشتری را برای به خرید جایگزین وی انجام بدهند. به همین دلیل از نیم‌فصل گذشته تلاش‌های وایله برای تمدید قرارداد با سعید آغاز شده اما طبق اعلام قبلی پدر سعید، این هافبک ملی‌پوش از تیم‌های انگلیس، آلمان و ترکیه‌ای پیشنهادهایی دارد.

البته در کنار این پیشنهادها باید، پیشنهاد تیم‌های ایرانی را هم اضافه کرد. این در شرایطی هست که تا فصل قبلی و طبق اعلام سعید و پدرش، او هرگز قصد بازگشت به لیگ ایران را نداشته و آنها همچنان از کشورهای اروپایی به‌عنوان هدف اصلی او برای ادامه فوتبالش نام می‌بردند. این درحالی است که سعید در این بین برای مدتی کوتاه راهی قطر شده و زیر نظر استراماچونی، سرمربی سابق استقلال هم که همواره علاقه خود را به این بازیکن نشان داده بود، پیراهن الغرافه را بر تن کرده و برای این تیم قطری به میدان رفته بود.

حالا با نزدیک شدن به فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر یک بار دیگر زمزمه‌های بازگشت این ملی‌پوش بااخلاق به فوتبال ایران دوباره مطرح شده و تیم‌های مطرح لیگ برتر برای انعقاد قرارداد با عز‌ت‌اللهی اعلام آمادگی کرده‌اند. این درصورتی هست که همان‌طور که اشاره کردیم فعلا پای قرارداد این بازیکن با تیم دانمارکی در میان است و چه بسا این امر باعث شود تا بازگشت سعید که آخرین بار با پیراهن ملوان در فوتبال ایران توپ زده بود بسیار سخت و پیچیده باشد.

نادر عزت‌اللهی پدر سعید در این خصوص پیش از این مدعی شده بود: «سعید تا نیم‌فصل دیگر با وایله قرارداد دارد و بعید است که به این راحتی‌ها بی‌خیال او بشوند و اصلا بعید است او را رها کنند. در این مدت مربیانی مانند نکونام، گل‌محمدی، منصوریان و مورایس و دوستانی که بازی سعید را قبول دارند به ما لطف داشته و صحبت‌هایی را با او مطرح کرده‌اند و پیشنهادات خود را داده‌اند. اما باید ابتدا تکلیفش با باشگاه دانمارکی مشخص شود. اگر بدون مجوز باشگاه دانمارکی او بخواهد مذاکره‌ای داشته باشد مطمئنا این کار تبعاتی به همراه خواهد داشت. مسئولان تیم دانمارکی کمی دندان‌گردی می‌کنند و همین موضوع کار را سخت می‌کند.»

سپاهان، پرسپولیس یا استقلال مقصد سعید کجاست؟

اگرچه در گذشته‌ای نه‌چندان دور و بلافاصله بعد از حضور نکونام روی نیمکت استقلال، برخی رسانه‌ها از استقلالی شدن عزت‌اللهی به‌واسطه ارتباط خوب نکونام با این بازیکن خبر دادند اما خیلی زود و در همان مقطع زمانی از استقلال دور و به سایر تیم‌های لیگ برتری لینک شد.

البته در این مدت استقلالی‌ها برای جذب لیست نکونام خیلی هم بیکار ننشسته و بعد از جذب آرمین سهرابیان، تلاش‌های خود را برای بی‌حاصل‌ترین اتفاق ممکن در فصل نقل‌وانتقالات آغاز کردند تا بیرو را آبی‌پوش کنند! همین امر باعث شد تا نه‌تنها آبی‌ها زمان را در حساس‌ترین مقطع از دست بدهند بلکه سرپرست مدیرعاملی این باشگاه هم که قمار سنگینی را بر سر استقلالی شدن بیرانوند کرده بود از ادامه کار انصراف داده و استعفای خود را تقدیم کرد.

از سوی دیگر و در این بین دو باشگاه مطرح دیگر فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و سپاهان هم دست به کار شده و مذاکرات جدی خود را از یک‌سو با وایله دانمارک و از سوی دیگر با خود این بازیکن آغاز کردند تا به این واسطه، شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات را برای فصل بیست‌وسوم لیگ برتر جذب کنند.

البته روز گذشته در این خصوص یعنی آخرین وضعیت مذاکرات پرسپولیس با این بازیکن نوشتیم که یحیی برای بستن پرسپولیس آسیایی هم به سعید عزت‌اللهی نیاز دارد و هم میلاد سرلک. اما مشکل آنجایی هست که سرلک قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده و درخواست مالی بالای او از باشگاه برای تداوم همکاری و همچنین تمایلش به بازی در خارج از کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است. از سوی دیگر عزت‌اللهی نیز یک نیم‌فصل دیگر با وایله دانمارک قرارداد دارد و فعلا مذاکرات بین دو باشگاه برای پرسپولیسی شدن سعید به نتیجه نرسیده است.

سپاهانی‌ها هم که با توپ پر فصل نقل‌وانتقالات را استارت زده و تا حدودی در جذب لیست اصلی مورایس موفق بودند هم مذاکرات خود را با هافبک دفاعی تیم ملی جدی کرده و به این موضوع چشم دوخته‌اند تا بعد از جدایی مسعود ریگی و پیوستن او به پرسپولیس بتوانند جایگزین او را هر چه سریع‌تر به تمرینات تیم اصفهانی اضافه کنند. البته دو تیم مطرح پایتخت بیشتر از این هراس دارند که پیشنهاد نجومی تیم اصفهانی کار را خراب کرده و باعث شود تا تعادل در بازار نقل‌وانتقالات بر هم بخورد تا درصورتی‌که به هر دلیلی سعید اصفهانی نشود، در ادامه کار سرخابی‌ها برای جذب این بازیکن سخت‌تر شود.

بعد از سردار، جواد سعید را هم استقلالی می‌کند؟

با همه این تفاسیر از اردوگاه استقلال خبر می‌رسد بعد از استقرار علی خطیر روی صندلی مدیریتی باشگاه استقلال، مدیر جوان آبی‌ها بلافاصله مذاکرات خود را برای استقلالی شدن عزت‌اللهی آغاز کرده و صحبت‌های مقدماتی را به این منظور با پدر این بازیکن انجام داده است تا درصورت مثبت بودن صحبت‌ها، مذاکرات اصلی را با باشگاه دانمارکی آغاز کند.

از سوی دیگر نکونام هم در چند مقطع زمانی به‌صورت شخصی با سعید ارتباط گرفته و شخصا پیشنهاد حضور در استقلال را با وی مطرح می‌کند. نکونام که برای مقطعی کوتاه با سعید در اردوی تیم ملی به‌عنوان مربی کار کرده است به‌واسطه ارتباط صمیمانه خود با برخی از ملی‌پوشان اسم و رسم‌دار فوتبال ایران از جمله سعید عزت‌اللهی، امیدوار است تا بتواند این امر را محقق کند. پیش از این نکونام به‌واسطه ارتباط خوبش پای سردار آزمون را به تمرینات استقلال باز کرده و پیراهن این تیم را در تمرینات پیش‌فصل بر تن او کرده بود.

با همه این تفاسیر اما هنوز مشکل قرارداد باقی‌مانده سعید عزت‌اللهی با وایله بر سر جای خود باقی است و تا زمانی که دانمارکی‌ها بر سر رقم رضایتنامه هافبک ایرانی با تیم‌های خواهان او به توافق نرسند، خبری از حضور او در لیگ برتر ایران نخواهد شد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.