کد خبر : 133340
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
-

با پیروزی برابر ازبکستان؛

تیم ملی فوتبال ایران قهرمان «کافا» شد/ پایان تورنمنت ضعیف با جام

تیم ملی فوتبال ایران قهرمان «کافا» شد/ پایان تورنمنت ضعیف با جام
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده می کند در فینال تورنمنت کافا برابر ازبکستان به پیروزی رسید و قهرمان تورنمنتی شد که انتقادات زیادی پیرامون آن مطرح شده بود.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان از ساعت ۱۹ امروز در فینال تورنمنت کافا در شهر تاشکند ازبکستان به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با پیروزی یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی همراه بود. سردار آزمون (۴۹) تک گل این بازی را به ثمر رساند.

دو تیم در یک بازی پر برخورد که مصدومیت‌های زیادی به همراه داشت سعی بر مالکیت توپ داشتند. شیوه بازی فیزیکی ایران و ازبکستان سبب مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند از ناحیه چانه شد تا سنگربان شماره یک تیم‌ملی ایران در دقیقه ۴ جای خود را به پیام نیازمند دهد. سعید عزت الهی نیز با خونریزی از ناحیه سر مورد مداوای کادر پزشکی قرار گرفت تا بتواند بازی را ادامه دهد.

نمایش فیزیکی شاگردان امیر قلعه نویی در تقابل با ازبکستانی که هدایت آن را سرکو کاتانچ بر عهده داشت باعث شد تا داور بازی بارها در شوت خود دمیده و با کارت‌های زرد خود بازیکنان را تنبیه کند.

تیم ملی فوتبال ایران قهرمان «کافا» شد/ پایان تورنمنت ضعیف با جام

مهم‌ترین موقعیت خطرناک ۴۵ دقیقه ابتدایی به ضد حمله ازبک ها توسط اورانوف در دقیقه ۴۳ اختصاص داشت که با تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه ایران نشد تا دو تیم در مقابل چشمان تماشاگران پرشور ازبکستانی نتوانند گلی را در نیمه اول بزنند.

تیم ملی فوتبال ایران قهرمان شد

بازی در نیمه دوم با تعویض وحید امیری به جای قایدی آغاز شد تا تاکتیک‌های تیم ملی ایران تغییر کند و استراتژی جدید قلعه نویی خیلی زود توسط سردار آزمون به گل تبدیل شود. نفوذ مهدی طارمی به قلب دفاع ازبکستان با پاس عرضی او به آزمون همراه شد تا زوج مکمل تیم ملی ایران باعث به ثمر رسیدن تک گل این بازی شوند.

شاگردان قلعه نویی پس از این گل سعی بر مدیریت بازی داشتند تا بتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. مالکیت توپ منطقی ملی پوشان ایران باعث شد تا حملات ازبک ها کمترین خطر را روی دروازه پیام نیازمند که جانشین بیرانوند پس از مصدومیتش شد ایجاد کند.

در ادامه ازبک ها سعی کردند با ارسال‌های بلند خود عمق دفاع تیم ملی ایران را تهدید کنند اما دفاع منطقه‌ای مانع از این شد تا گل تساوی وارد دروازه ایران نشود.

میزبان در تاشکند موقعیت‌های ویژه ای را در لحظات پایانی با توجه به اخراج غیر فنی کنعانی زادگان از تیم ملی ایران ایجاد کرد اما باز هم تور دروازه ایران نلرزید.

تیم ملی ایران با پیروزی در این دیدار توانست در جامی به قهرمانی برسد که انتقادات از حضورش در این بازی‌ها زیاد بود اما قلعه نویی ترجیح داد تیمش را برای موفقیت در جام ملت‌ها مقابل افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان بسنجد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.