کد خبر : 100540
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
-

تنها کتابخانه تخصصی کودکان البرزی در فردیس مستقر است

تنها کتابخانه تخصصی کودکان البرزی در فردیس مستقر است
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: در حال حاضر کتابخانه قاصدک به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان، ۴۰۰ عضو و ۵ هزار جلد کتاب دارد.

به گزارش سورپرس، سید عباس طباطبائی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار کرد: طرح کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور از ۱۷ اسفند به مدت ۳ روز در کتابخانه‌های فردیس اجرا می‌شود که به همین مناسبت عضویت در کتابخانه‌های این شهرستان  رایگان است.

وی از اجرای طرح کتابخانه گردی در کتابخانه قاصدک به عنوان اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان البرز خبر داد و افزود: این کتابخانه اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان  البرز است و کمتر از ۱۰ کتابخانه به این سبک در کشور وجود دارد. در این کتابخانه برنامه‌های ویژه‌ای از جمله آموزش مقتل خوانی، حافظ خوانی شاهنامه خوانی، نمایشنامه خوانی و غیره ویژه کودکان و نوجوان باهدف آشنایی و انس بیشتر کودکان با کتاب برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول گفت:  کتابخانه قاصدک فردیس در پرورش هنرآموزان در سطح  کشور پیشرو است و اخیرا  از هر ۱۲ نفر افراد برتر کشور در رشته مقتل خوانی ۵ نفر  از جمله اعضای کتابخانه قاصدک فردیس بودند.

وی یادآور شد: ساختمان کتابخانه قاصدک در ضلع غربی پارک تندرستی در سال ۹۸ از سوی شهرداری فردیس به صورت حق انتفاع ۱۵ ساله به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد و با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان تجهیز و در سال ۹۹ در هفته کتاب افتتاح شد. در حال حاضر کتابخانه قاصدک به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان،  ۴۰۰ عضو و ۵ هزار جلد کتاب دارد و ظرفیتی است که  برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در نسل آینده، باید  بیشتر  به جامعه معرفی شود.

طباطبائی شیوع کرونا را در کاهش مراجعان و تعدیل اعضای کتابخانه‌ها موثر دانست و افزود: شیوع کرونا در زمان طولانی موجب تعطیلی کتابخانه ها و برنامه های  توسعه و ترویج کتابخانه‌ها شد وافزایش هر پیک،  کتابخانه‌ها به ویژه کتابخانه قاصدک و کلاس های فوق برنامه آن را  که ویژه کودکان است، وادار به تعطیلی کرد.‌

وی در ادامه گفت: علیرغم وجود کرونا فعالیت‌ها برای افزایش زیرساخت‌های کتابخانه در فردیس ادامه داشت و از سال ۹۹ تا کنون با افزایش کتابخانه‌های قاصدک و المهدی و توسعه کتابخانه مقدس اردبیلی، ۵۰۰  متر مربع به سرانه مطالعه شهرستان افزوده شده است و مجموع مساحت کتابخانه‌های عمومی شهرستان را به ۲ هزار و ۹۷۲ متر مربع رسانده است.

گفتنی است طرح ملی کتابخانه گردی به مناسبت تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هرساله در ۱۷ اسفندماه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود که هدف از اجرای این طرح آشنایی بیشتر مردم با خدمات کتابخانه‌ها و انس بیشتر با کتاب است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.